افغانستانجهانگزارش ها

کمک ۱۳ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای آموزش و درمان سوءتغذیه کودکان

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد ( UNICEF) از کمک ۱۳ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای درمان سوءتغذیه و آموزش کودکان در افغانستان خبر داد.

بخش افغانستان صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد در صفحه‌ی ایکس خود نوشته است که، این ۱۳ میلیون یورو از سوی عملیات حفاظت مدنی و کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا تامین می‌شود و برای درمان سوء تغذیه و آموزش بیش از ۷۸ هزار کودک هزینه خواهد شد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد افزوده است با این کمک، ۶۲ هزار غذای درمانی آماده(RUTF)  تهیه خواهد کرد و ۱۶۰۰ کارمند صحی برای درمان سوءتغذیه‌ی حاد کودکان زیر پنج سال آموزش خواهد داد.

به علاوه، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد برای بهبود کیفیت یادگیری و فراهم کردن آموزش ابتدایی  ۹ هزار و ۵۰۰ کودک، از این کمک استفاده خواهد کرد همچنین این برنامه آموزش معلمان و تهیه لوازم مدرسه را شامل خواهد شد.

این درحالیست که، سازمان جهانی غذا قبلا اعلام کرده است که انتظار می‌رود در سال روان میلادی بیش از ۳ میلیون کودک به سوءتغذیه‌ی حاد مواجه شود؛ اما این سازمان از میان هر سه کودک مبتلا به سوءتغذیه می‌تواند تنها از یک کودک حمایت کند.

 

زبیده احمدی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button