افغانستانگزارش ها

برگزاری نمایشگاه « جشن انگور » در هرات

همشتمین جشنواره « انگور، انجیر و عسل» به منظور به نمایش گذاشتن محصولات زراعتی در ولایت هرات افتتاح گردید.

خبرگزاری توانا: هشتمین جشنواره « انگور، انجیر و عسل» روز گذشته چهارشنبه ۷ سنبله ۱۴۰۳ با حضور والی ولایت هرات، مسوولین حکومتی و باشندگان این ولایت افتتاح گردید.

در این‌ نمایشگاه که محصولات زراعتی ولایت هرات چون: انگور، انجیر، عسل، زعفران و میوه‌جات خشک به نمایش گذاشته شده است، تعدادی از غرفه‌ها نیز به بانوان اختصاص داده شده است.

شبیتا امیدوار که در قسمت تولید زعفران همراه با تعدادی از بانوان دیگر فعالیت دارد، از حضور در این نمایشگاه خرسند بوده و به نمایش گذاشتن محصولات از طریق نمایشگاه را وسیله‌ای برای معرفی محصولات داخلی می‌داند.
او می‌گوید:« به نمایش گذاشتن محصولات از طریق نمایشگاه تاثیر مستقیم روی فروشات داشته و امسال نسبت به سال گذشته مردم بازدید بیشتری از نمایشگاه داشته است.»

از سویی نیز زنبور داران در ولایت هرات برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را پلی میان مردم و تولید کنندگان عنوان می‌کند.
محمد عارف، معاون اتحادیه زنبور داران در ولایت هرات می‌گوید که، در این ولایت حدود هزار فارم زنبور داری فعالیت داشته که چندین غرفه در این نمایشگاه به بانوان و آقایانی که در قسمت تولید عسل فعالیت دارند، اختصاص داده شده است.
وی می‌افزاید:« هنوز راه صادرات عسل به خارج از کشور بنابر دلایل مختلف بوجود نیامده اما صادر نمودن عسل هرات به سایر ولایات کشور به طور مداوم جریان دارد.»
محمد عارف همچنین می‌گوید که، ما از طریق اشتراک در این نمایشگاه فرهنگ سازی می‌نماییم تا مردم از محصولات داخلی استفاده و حمایت نماید، حضور در نمایشگاه فرصتی می‌باشد تا با مشتری ارتباط مستقیم برقرار نموده و به نقاط ضعف و قوت خود را بهتر دریابیم.

دهاقین می‌گویند که، در ولایت هرات ۱۲۰ نوع انگور تولید می‌شود که هر کدام تحت اسم‌های مختلف معرفی و شناخته می‌شود.

فریدون عظیمی که در این نمایشگاه انگور و کشمش را به نمایش گذاشته نیز از استقبال مردم و مسوولین رضایت داشته می‌گوید:« زمانی که مردم به نمایشگاه مراجعه می‌کند ما انواع انگوری که در ولایت هرات تولید می‌شود را به آنان معرفی می‌نماییم و باعث می‌شود که مردم انگور را شناسایی کرده و خریداری نمایند.»

از سویی نیز مولوی پیر محمد حلیمی رییس ریاست زراعت، مالداری و آبیاری ولایت هرات نیز هدف برگزاری این نمایشگاه را بازاریابی برای تولیدات محصولات زراعتی خوانده و علاوه کرد که، این ریاست جشن انگور را برای هشتمین سال پی هم برگزار نموده تا مردم به تولیدات داخلی ولایت هرات آشنایی بیشتری را کسب نمایند.

همچنان مسئولین حکومتی نیز از تلاش‌ها برای صادرات محصولات زراعتی سخن گفته و می‌گویند که، در این زمینه دست آوردهایی نیز داشته اند و تلاش می‌کنند تا این صادرات افزایش یابد.

مولوی حیات الله مهاجر فراهی معاون والی هرات می‌گوید که، در تلاش برای میکانیزه کردن سیستم زراعت می‌باشند.

هشتمین جشنواره انگور، انجیر و عسل در حالی برگزار می‌گردد که مردم و بازدیدکنندگان، برگزاری چنین نمایشگاهی را برای بازدید و آشنایی بیشتر با محصولات زراعتی داخلی مفید می‌دانند.

لازم به ذکر است که، این نمایشگاه به مدت سه روز بر روی بازدید کنندگان باز می‌باشد.

فاطمه لشکری
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button