افغانستانگزارش ها

گزارش از دستاورد های یک ساله ادارۀ تنظیم امور زندان‌ها

در کنفرانس خبری که در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار گردید، مسئوولین ادارۀ تنظیم امور زندان‌ها گزارش اجراأت یک سال گذشته را ارائه نمودند.

به گزارش خبرگزاری توانا: امروز یکشنبه 11 سنبله سال 1403 هجری شمسی مولوی محمد یوسف مستری سرپرست ادارهٔ تنظیم امور زندان ها در برنامه تشریح یک ساله ادارات دولتی در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت گفت،که بر اساس فرمان رهبری حکومت سرپرست در ماه مبارک رمضان، عید سعید فطر و عید سعید اضحی، به تعداد 3200زندانی از قید آزاد شده و به همین ترتیب تخفیف ویژه در مجازات 1655 تن دیگر در نظر گرفته شده است.

بر اساس مکاتیب محاکم، به تعداد 3243 تن محبوس از قید رها گردیده، به تعداد 3016 محبوس از ولایات به مرکز، از مرکز به ولایات و از یک ولایت به ولایت دیگر انتقال یافته، و برای مشخص شدن سرنوشت 1562 زندانی هماهنگی لازم با ستره محکمه نیز صورت گرفته است.

مسئوولین این ادارهٔ می‌افزایند، که به تعداد 2241 زندانی از بخش‌های مختلف آموزش‌های دینی فارغ گردیده و به تعداد 6408 تن دیگر مصروف فراگیری تعلیمات دینی می‌باشند. به همین ترتیب، به تعداد 1954 تن از بخش سواد آموزی فارغ شده و هم اکنون به تعداد 2350 تن دیگر مصروف یادگیری دروس می‌باشند.

مسئولان این اداره می‌گویند، به تعداد 1122محبوس مصروف فراگیری تعلیمات حرفوی بوده و طی سال گذشته به تعداد 337 تن تعلیمات حرفوی را در بخش‌های مختلف به اتمام رسانده اند.

از سوی هم مولوی حبیب الله بدر معاون نظامی ادارهٔ تنظیم امور زندان ها می گویند،که در یک سال اخیر، پلان تفصیلی سال 1403 هجری شمسی، پالیسی و پلان استراتیژیک ادارهٔ نیز نهایی شده است.

به گفته این اداره، جهت فراهم ساختن حمایت‌های مالی، معالجه زندانیان، اعاشه، تعلیمات حرفوی، و تجهیز بخش‌های مختلف، این اداره تفاهم‌نامه‌های همکاری را با شماری از نهادها به امضا رسانده است.

در همین حال این دارهٔ مسئوولین می‌گویند،که به منظور مسلکی سازی و ارتقای ظرفیت پولیس زندان‌ها ورکشاپ‌ها و سیمینارهای آموزشی برای بیش از 680 افسر، ساتنمن و سرباز دایر شده و هم اکنون به تعداد 160تن دیگر مصروف فراگیری تعلیمات مسلکی می‌باشند.

افزون برآن، فعال ساختن آمریت‌های معالجوی،حمایوی و وقایوی در شفاخانه 50 بستر مرتبط به این اداره، و معالجه

418857 تن زندانی و پرسونل، فعالیت ملموس این اداره در یک سال اخیر می‌باشد.

 

سیداحمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button