افغانستانگزارش ها

افتتاح دو محصول جدید زراعتی توسط وزارت زراعت،آبیاری و مالداری در کابل

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری امروز دو محصول خدمات اسلامی صندوق انکشاف زراعت به نام های مشارکت (مشارکت) و مضاربت را با حضور رهبری این وزارت و شماری دیگر از مقامات افتتاح کرد.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز دوشنبه 12 سنبله سال 1403 هجری شمسی مولوی صدراعظم عثمانی، معین مالی و اداری وزرات زراعت آبیاری و مالداری در مراسمی که به همین منظور ترتیب داده شده بود، گفت،که مسئولیت ما این است که شبانه روز برای کشاورزان و مالداران کشور تلاش کنیم و ایجاد خدمات مالی اسلامی یکی از این موارد است. این خدمات از سوی وزارت زراعت به کشاورزان، مالداران و بخش خصوصی ارائه می شود.
وی افزود،که ما با ارائه این 2 محصول جدید می خواهیم خدمات مالی اسلامی را به ارزش 2 میلیارد افغانی برای رشد و توسعه زراعت در کشور از طریق صندوق انکشاف زراعت وزارت ارائه کنیم.
در همین حال مهندس عبدالغفور غفاری رئیس صندوق وجهی انکشاف زراعتی وزارت زراعت آبیاری و مالداری گفت،که این دو محصول جدید که به تصویب شورای عالی صندوق توسعه کشاورزی رسیده است شامل مضاربات یا مفهوم تامین مالی سرمایه گذاری و مشارکت (مشارکت) مشارکت سرمایه است و وزارت زراعت آبیاری و مالداری می خواهد زنجیره کشاورزی و دامپروری کشور را تقویت کند. حمایت و ترویج مشاغل کوچک و مشاغل کشاورزان، دامداران و کارآفرینان بخش خصوصی با در نظر گرفتن ارزش.
به گفته مسئوولین این صندوق توسعه کشاورزی، کشاورزان، مالداران، تجار و کارآفرینان بخش خصوصی می توانند با استفاده از این محصولات مالی اسلامی (مشارکت و مضاربت) تجارت خود را گسترش دهند.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button