افغانستانگزارش ها

مهاجرینی که دارای سند قانونی یا پاسپورت می‌باشند نیز از ایران اخراج می‌گردند

همزمان با تشدید روند اخراج اجباری مهاجرین افغان‌ها از ایران، شماری از مهاجران اخراج شده می‌گویند که، با پاسپورت و سند قانونی که دارند رد مرز شده اند.

خبرگزاری توانا: مسوولان در کمیساری بندر اسلام قلعه روز گذشته یک‌شنبه ۱۱سنبله ۱۴۰۳ گفتند که، مهاجرینی که دارای سند قانونی و پاسپورت می‌باشند نیز از کشور ایران اخراج گردیده اند.
مهاجران برگشته اما می‌گویند که، همانطوری که امنیت در افغانستان تامین شده، اگر زمینه‌های کاری و شغلی فراهم شود آنان هیچ‌گاه  تن به مهاجرت نمی‌دهند.

با این وجود مسئولان در کمیساری بندر اسلام قلعه اخراج اجباری مهاجرانی که اسناد قانونی دارند را تایید کرده و می‌گویند که، همه روزه بین ۳ تا ۳ هزار ۵۰۰ مهاجر افغان به کشور بازگشت می‌کنند که اکثر آنان به‌گونۀ اجباری اخراج می‌شوند.

مولوی حضرت الله زعیم، کمیسار بندر اسلام قلعه  می‌افزاید که، روزانه ۵۰ تا ۶۰ تن از افغان‌ها با داشتن سند و مدرک قانونی که زمان اقامت در ایران را هم دارند، اما از سوی نظامیان ایران اخراج می‌شوند.

در همین حال رحمت الله فیضان معاون ریاست ارتباط خارجه هرات دلیل اخراج افغانها با سند پاسپورت را توضیح داده و می‌گوید که، کسانی که به ایران به کارگری می‌روند نباید از ویزه سیاحتی به ایران بروند.

این در حالی است که اخیرا روند اخراج اجباری افغانها نسبت به هر زمانی افزایش یافته است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button