افغانستانصحتگزارش ها

وزیر صحت عامه خواستار کمک های فوری و دوامدار سازمان بهداشت جهانی شد

وزیر صحت عامه در یک تمام تصویری با رئیس سازمان بهداشت جهانی در افغانستان خواهان کمک‌های فوری و دوامدار سازمان بهداشت جهانی به افغانستان شد.

خبرگزاری توانا: وزارت صحت عامه امارت اسلامی در یک خبرنامه‌ای گفته که نور جلال جلالی وزیر صحت عامه در یک تماس تصویری با خانم حنان بلخی، مدیر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی و ایدوین سینیزا سلاودر، رئیس این سازمان در افغانستان خواستار کمک فوری و دوامدار این سازمان شده است.

این خبرنامه که امروز دوشنبه (۱۲ سنبله) منتشر شده، نور جلال جلالی کمک‌های فوری، کوتاه ‌مدت و دوامدار را برای نظام صحی افغانستان ضروری دانسته است.

در خبرنامه آمده است که خانم بلخی هم وعده داده که کمک‌ به افغانستان ادامه خواهد داشت.

حنان بلخی به وزیر صحت عامه امارت اسلامی گفته که باید به خاطر بهبود سیستم صحی افغانستان کار بیشتری انجام شود و سازمان بهداشت جهانی آماده هر نوع همکاری است.

سازمان بهداشت جهانی ماه اسد سال گذشته اعلام کرد سیستم صحی افغانستان نیاز به حمایت دارد، چون به شدت از کمبود بودجه رنج می‌برد.

حدود یک هفته پیش هم برنامه جهانی غذا گفت که زنان افغان بیشترین هزینه را از کاهش کمک‌ها در افغانستان متحمل می‌شوند. این نهاد گفته بیش از یک میلیون مادر و کودک در افغانستان به دلیل کمبود شدید بودجه دیگر از کمک‌های غذایی برخوردار نیستند.

براساس گزارش ماه جوزای سازمان بهداشت جهانی، روزانه ۲۴ مادر و ۱۶۷ کودک در سراسر افغانستان به دلیل بیماری‌های قابل پیشگیری مرتبط با بارداری و زایمان جان خود را از دست می‌دهند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button