خبرهاگزارش ها

پوتین به مغولستان رفت

رییس جمهور روسیه با نادیده گرفتن حکم بازداشت دادگاه بین‌المللی کیفری، در یک سفر رسمی به مغولستان رفت.

خبرگزاری توانا: کاخ کرملین دیروز دوشنبه ۱۲ سنبله، سفر رسمی ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به مغولستان را اعلام کرده که این سفر در حالی انجام شد پارسال دادگاه بین‌المللی کیفری این کشور عضو خود را موظف به بازداشت او به اتهام «جنایت جنگی» کرده بود.

در همین حال دیدبان حقوق بشر از مغولستان خواست که از ورود پوتین به این کشور جلوگیری و یا هم او را پس از ورود بازداشت کند.

دادگاه بین‌المللی کیفری در مارچ سال گذشته حکم بازداشت ولادیمیر پوتین را به اتهام انتقال غیرقانونی صدها کودک از اوکراین به روسیه صادر کرد.
بر بنیاد حکم داداگاه بین المللی کیفری، ۱۲۴ کشور عضو این دادگاه، از جمله مغولستان را موظف می‌کند که پوتین را در صورت ورود او به خاک این کشورها، بازداشت و برای محاکمه به لاهه منتقل کنند.

هئورهی تیخی، سخنگوی وزارت خارجه اوکراین نیز از مغلوستان خواست که بنابر حکم دادگاه بین‌المللی کیفری، ولادیمیر پوتین را بازداشت کند و گفته که شکست مغولستان در بازداشت پوتین «یک ضربه سنگین به دادگاه بین‌المللی کیفری و سیستم حقوق کیفری است.»

مسکو این اتهامات دادگاه بین‌المللی کیفری را با انگیزه سیاسی خوانده و رد کرده است. مقام‌های روس همچنین گفتند که هیچ نگرانی‌ درباره سفر آقای پوتین به مغلوستان وجود ندارد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button