افغانستانگزارش ها

برگزاری نشست میان خبرنگاران و سخنگویان ادارات دولتی در هرات

ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات نشستی را تحت عنوان ” گفتمان خبرنگاران و سخنگویان ادارات محلی هرات” در این ولایت برگزار نمود.

خبرگزاری توانا: رو گذشته سه‌شنبه ۱۳ سنبله ۱۴۰۳ نشستی به منظور تقویت روابط میان خبرنگاران و سخنگویان ادارات دولتی در ولایت هرات برگزار گردید.

این نشست که به همکاری دفتر یوناما در ریاست اطلاعات وفرهنگ هرات برگزار شد، برگزار کنندگان هدف از این گفتمان را گسترش روابط میان خبرنگاران و سخنگویان ادارات حکومتی، ایجاد سهولت در زمینه دسترسی برای خبرنگاران و همچنین جلوگیری از نشر و پخش شایعات عنوان می‌کنند.

در همین حال شماری از خبرنگاران و سخنگویان ادارات محلی، از برگزاری این گفتمان استقبال نموده و بر برگزاری نشست‌های بیشتر جهت جلوگیری از نشر شایعات تاکید دارند.

با این حال الحاج مولوی حیات الله مهاجر فراهی، معین نشراتی وزرات اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات نقش رسانه‌ها را در سودهی اذهان عامه مهم دانسته و گفت:« حکومت حامی تمامی رسانه های است که طبق قوانین افغانستان و پالیسی دین مقدس اسلام فعالیت می‌کنند.»

با این حال الحاج مولوی احمد الله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات نیز بیان داشت که، همانطوری که رسانه‌ها در جهان اهمیت دارند در نظام امارت اسلامی نیز به رسانه‌ها اهمیت داده شده است.

گفتنی است که این نخستین نشستی است که بین خبرنگاران و سخنگویان ادارات حکومت محلی در ولایت هرات برگزار می شود.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button