گزارش ها

رئیس ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات به استقبال مهاجرین برگشته از کشور ایران رفت

رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات به مرز اسلام قلعه به استقبال مهاجرین برگشته از ایران رفت و پیام‌های خوش آمد‌گویی به آنان توزیع نمود.

خبرگزاری توانا: الحاج مولوی احمدالله متقی، رئیس اطلاعات و فرهنگ و مسوول کمیته اطلاعات و آگهی‌ عامه عودت مهاجرین هرات، روز گذشته چهارشنبه ۱۴ سنبله ۱۴۰۳ در سفر به مرز اسلام قلعه ضمن توزیع پیام خوش آمدگویی به مهاجران کشور، پیرامون مشکلات شان نیز گفت و شنود کرد.

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات در دیدار به مهاجرین بیان داشت که، آغوش امارت اسلامی بر روی همهٔ مهاجرین کشور باز است و می‌توانند با خاطری آرام در خانه‌ٔ خود زندگی کنند.

مولوی متقی بیان داشت که، امارت اسلامی در تلاش است تا با فعال سازی معادن، آغاز به کار پروژه‌های بزرگ منطقوی چون تاپی، تپ و اکتشاف بیشتر معادن برای جوانان زمینه کار را ایجاد کند.

رئیس اطلاعات و فرهنگ همچنان از تاجران و سرمایه گذاران خواست به کشور بیایند و در کنار حکومت به آبادی سرزمین خود سهم بگیرند.

در همین حال مهاجرین برگشته در دیدار با رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، برخورد توهین آمیز نظامیان ایرانی، و اخراج همراه با پاسپورت را از مشکلات‌شان عنوان نمودند.

از سویی نیز کمیسار اسلام قلعه هرات مشکلات مهاجرین را تائید نمپده و بیان داشت که، این شکایات به مسئولان مرکزی رسانده شده و از طریق گفت‌وگو با مقام‌های ایرانی برای حل آن اقدام صورت خواهد گرفت.

این در حالیست که بنابر گفته مسئولان در کمیساری بندر اسلام قلعه همه روزه بین ۳ تا ۳ هزار و ۵۰۰ مهاجر افغان به کشور بازگشت می‌کنند که اکثر آنان به‌ گونۀ اجباری اخراج می‌شوند که هنوز فرصت اقامت را در ایران دارند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button