افغانستانگزارش ها

بازگشت بیش از ۳۰ هزار مهاجر افغان به کشور در یک هفته

 

وزارت مهاجران و عودت‌کنندگان گزارش داده است که در هفته اخیر، بیش از ۳۰ هزار مهاجر افغان از کشورهای ایران، پاکستان و ترکیه به کشور خود بازگشته‌اند.

 

عبدالمطلب حقانی، سخن‌گوی این وزارت، اظهار داشته است که بخش عمده‌ای از این بازگشت‌ها از ایران بوده است. بر اساس گزارش‌ها، حدود ۲۵۰۰ نفر از پاکستان، ۱۹۰ نفر از ترکیه و مابقی از ایران به افغانستان برگشته‌اند.

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از مهاجران افغان که برای کار به کشورهای همسایه رفته‌اند، با شرایط دشوار زندگی و رفتارهای نامناسب مواجه شده‌اند. این افراد به دلیل مشکلات مالی و عدم دسترسی به حقوق خود، با مشکلات جدی روبه‌رو هستند. بسیاری از آن‌ها برای دریافت حقوق معوقه خود که به دلیل مشکلات حقوقی و تأخیر در پرداخت، در کشور میزبان باقی مانده است، با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

 

علاوه بر این، اخبار حاکی از آن است که پاکستان و ایران به تازگی از طرح‌های جدید خود برای اخراج مهاجران غیرقانونی از این کشورها در آینده نزدیک خبر داده‌اند. این اقدام می‌تواند بر وضعیت مهاجران افغان تاثیرات بیشتری داشته باشد.

 

امیدواریم که کشورهای میزبان به وضعیت مهاجران افغان با دقت بیشتری رسیدگی کنند و حقوق آن‌ها را تا پایان دوره کاری‌شان به‌طور کامل پرداخت نمایند.

 

خبرگزاری توانا

مشهوده سروری

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button