افغانستانگزارش ها

فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان مکتب مجازی در دوران محدودیت‌های حکومت ا.ا.ا

 

در یک مراسمی ویژه با حضور اساتید و دانش‌آموزان؛ ۴۲ نفر از دانش‌آموزان یک مکتب اینترنتی که به‌طور مجازی برگزار می‌شود، فارغ‌التحصیل شدند.

این مکتب پس از روی کار آمدن حکومت ا.ا.ا،( سال ۱۴۰۲) به‌عنوان پناهگاهی برای دختران افغانستانی که از تحصیل محروم مانده‌اند، تاسیس شده است.

دانش‌آموزان این مکتب آنلاین از ۳۴ ولایت افغانستان و چندین کشور دیگر هستند. این تنوع جغرافیایی نشان‌دهنده دسترسی گسترده و تأثیر مثبت مکتب در فراهم کردن فرصت‌های آموزشی برای دختران در مناطق دورافتاده و خارج از مرزهای افغانستان است. این پلتفرم، با ارائه آموزش‌های مجازی، به‌ویژه در شرایط محدودیت‌های جاری، نقش مهمی در ارتقاء دانش و مهارت‌های دانش‌آموزان ایفا کرده است.

این مکتب با همکاری اساتید، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان اداره می‌شود و در حال حاضر دو شعبه با ۱۲ صنف دارد که دروس صنف دوازدهم را تدریس می‌کند.

بیش از هزار دانش‌آموز و ۲۸ معلم در این مکتب مجازی مشغول به آموزش و تدریس هستند. تمامی اساتید به‌صورت داوطلبانه فعالیت میکند.

هدف از راه‌اندازی این مکتب مجازی، فراهم کردن فرصت‌های آموزشی رایگان برای دختران افغانستانی از صنف هفتم تا دوازدهم در سراسر جهان است.

این مکتب با هدف ارائه آموزش باکیفیت به دانش‌آموزان در شرایط محدودیت‌ها و موانع موجود، به‌ویژه برای کسانی که به‌دلیل وضعیت کنونی قادر به دسترسی به مدارس سنتی نیستند، تأسیس شده است.

# مشهوده سروری
# خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button