افغانستانگزارش ها

یک مرکز قالین بافی برای اشتغال مهاجران بازگشته دربلخ گشایش یافت

یک مرکز قالین بافی در ولسوالی نهرشاهی ولایت بلخ از سوی کمیساری عالی سازمان ملل در امور پناهنده‌گان به هزینه ۳۵۰ هزار دالر ساخته شده است.

معین وزارت مهاجران و عودت کننده‌ها در مراسم گشایش این مرکز می‌گوید که دوصد تن از مهاجران برگشته از کشورهای همسایه، در این مرکز جذب خواهند شد.

عبدالرحمان راشد معین مسلکی وزارت مهاجران و عودت کننده‌ها گفت: « قالین بافان در این‌جا هم قالین می‌بافند و هم حرفه می‌آموزند، در دیگر جاها نیز ما برای مهاجرین این حرفه‌ها را راه‌ انداختیم تا کسب را یاد بگیرند و برای‌شان رزق و روزی حلال بدست بیاورند.»

اسدالله وفا رییس امور مهاجران و عودت کننده‌های بلخ گفته است:«‌ این مرکز که امروز افتتاح شد تقریبا صد تن مردان و صد تن زنان و دختران می‌توانند در آن سرگرم کار شوند.»

باشنده‌‌های روستای قالین بافان در ولسوالی نهرشاهی ولایت بلخ ضمن شادمانی از ایجاد این مرکز، خواهان بازاریابی برای فروش صنایع دستی شان هستند.

قالین افغانستان در جهان از شهرت خاصی برخوردار است و سالانه هزاران متر قالین بافته شده در افغانستان به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود و صدها خانواده نیز از همین ره‌گذر نیازمندی‌های شان را، تامین می‌کنند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button