افغانستانگزارش ها

گزارش از دستاوردهای یک ساله جمعیت هلال احمر افغانی سرمیاشت در یک سال گذشته

در کنفرانس خبری که در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار گردید، مسئوولین هلال احمر افغانی گزارش اجراأت یک سال گذشته را ارائه کردند.
به گزارش خبرگزاری توانا،امروز شنبه 24 سنبله سال 1403 هجری شمسی مولوی عبداللطیف ثابت معاون عملیاتی و سکرتر جنرال جمعیت هلال احمر افغانی سرمیاشت در برنامه تشریح و دستاوردهای یک ساله ادارات دولتی در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت گفت،که در جریان سال گذشته، به تعداد 1میلیون و 430 هزار و 36 تن آسیب دیده‌گان ناشی از حوادث طبیعی و افراد نیازمند، مساعدت‌های نقدی، خوراکی و غیر خوراکی دریافت نموده اند.
به گفته وی، این مساعدت‌ها شامل آرد، روغن، لوبیا، برنج، شکر، نمک، چای، مکرونی، بیسکویت، نخود، خیمه، ترپال، و ظروف بوده که به افراد مستحق توزیع شده است.
وی افزود،که این اداره مساعدت‌های بشردوستانه را به 22735 متضرر ناشی از سرازیر شدن سیلاب‌های اخیر در ولایت بغلان رسانده است.
مسئوولین هلال احمر افغانی می‌افزایند،که عرضه خدمات صحی از موارد در خور توجه این نهاد بوده که از رهگذر 46 شفاخانه ثابت، 36کلینیک فرعی، 65 تیم صحی اضطراری، 36تیم سیار صحی، و 45 کمپ صحی معافیت کتلوی، خدمات صحی به هموطنان عرضه می‌گردد.
به گفته این اداره، در جریان سال گذشته، به تعداد 5 میلیون و 894هزار و 332 نفر از خدمات صحی مستفید شده که در این جمع، 2212 طفل مصاب به سوراخ قلب نیز شامل می‌باشد.
مسئوولین ادارهٔ گفتند،که این نهاد از طریق 5 پرورشگاه در کابل، بلخ، قندهار، ننگرهار، و هرات 1495افراد بی سرپرست را تحت مراقبت قرار داده است.
به گفته این اداره، در جریان یک سال اخیر، از رهگذر این پرورشگاه‌ها، تعداد 8110 زن بیوه تعلیمات حرفوی را بخش‌های خیاطی، گلدوزی، قالین و گلیم بافی و صنایع دستی نیز فرا گرفته است.

مسئوولین اداره افزودند،که بر اساس حکم رهبری حکومت سرپرست تعداد 116 هزار و 259 گدا جمع آوری شده که از این میان تعداد 30 هزار و 543 تن مستحق شناخته شده و ماهانه از سوی این نهاد مساعدت نقدی دریافت می‌نمایند.
در همین مولوی مدثر همراز سخنگوی جمعیت هلال احمر افغانی سرمیاشت می گوید،که در جریان سال گذشته، طور مجموعی مبلغ 53 میلیون و 875 هزار و 812 افغانی به گداها داده شده است.
وی برعلاوه کرد،که در جریان سال گذشته، تعداد 24 هزار فامیل بی سرپرست در کشور از سوی این نهاد مبلغ 204 میلیون افغانی مساعدت نیز دریافت نموده اند.
مسئوولین این ادارهٔ می‌گویند،که در یک سال اخیر، یک باب پرورشگاه در زون شمال شرق کشور اعمار گردیده و نیز سیستم برق سولری در نماینده‌گی‌های بامیان، بغلان، میدان وردک، لغمان، کاپیسا، پروان، سمنگان، سرپل و جوزجان به هزینه 4.5 میلیون افغانی نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
به گفته مسئوولین این اداره، در جریان سال گذشته، به تعداد 3 هزار و 649 تن عضویت این نهاد را کسب کرده، و در جریان این مدت، برای رضا کاران و کارکنان این اداره ورکشاپ‌های مختلف نیز دایر شده است.
مسئوولین این دارهٔ می‌افزایند،که در یک سال گذشته، زمینه فراگیری تعلیمات دینی و آموزش کمپیوتر برای 54 هزار و 879 دختر و پسر در 35 مرکز تعلیمی این نهاد فراهم شده و نیز ۱۹ تن به منظور معالجه به کشور آلمان فرستاده شده که پس از تکمیل معیاد تداوی دوباره به کشور برگشت نموده اند.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button