افغانستانگزارش ها

حکومت امارت اسلامی خواستار تقویت روابط افغانستان وروسیه شد

وزیر اطلاعات و فرهنگ حکومت امارت اسلامی در سفر به «سن‌پترزبورگ» خواستار تقویت روابط افغانستان و روسیه به‌ویژه در حوزه فرهنگ شد.

به گزارش خبرنامه «خیرالله خیرخواه» وزیر اطلاعات و فرهنگ حکومت امارت اسلامی در سفرش به روسیه بر تقویت روابط میان دو کشور تأکید کرد.

وی در دیدار با مسئولان «سن‌پترزبورگ» خواستار ایجاد نمایشگاه‌های مشترک میان دو طرف به‌منظور آشنایی با فرهنگ روسیه و افغانستان شد.

وزیر فرهنگ روسیه نیز در دیدار با خیرالله خیرخواه از آمادگی این کشور در همکاری با بخش آموزش جوانان افغان خبر داد و افزود ایجاد نمایشگاه‌ها به معرفی فرهنگ هر دو کشور کمک می‌کند.

وزیر اطلاعات و فرهنگ حکومت امارت اسلامی ،همچنین در این سفر با رئیس و اعضای اتحادیه فرهنگی افغان‌های مقیم روسیه دیدار کرد.و گفت پس از چهار دهه، نظامی در افغانستان حاکم شده است که در تمام کشور حاکمیت کامل دارد.

خیرالله خیرخواه در این دیدار افزود: تمامیت ارضی افغانستان نسبت به گذشته مصون‌تر است و مبارزه جدی با فساد اداری و مواد مخدر در این کشور جریان دارد.

وزیر اطلاعات و فرهنگ حکومت امارت اسلامی سه‌شنبه در رأس هیئتی جهت شرکت در نشستی تحت عنوان «اتحاد فرهنگ‌ها» به روسیه سفر کرده بود

ذاکره تیموری

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button