افغانستاناقتصاد و توسعهگزارش ها

فعالیت ۳۲۰ کارگاه تولیدی کفش در هرات

۳۲۰ کارگاه تولیدی کفش در هرات فعالیت داشته که شامل ۱۲ کارخانه صنعتی و مابقی سنتی می‌باشند.

خبرگزاری توانا: مسوولان اتحادیه تولیدکنندگان بوت، در هرات امروز یک‌شنبه ۲۵ سنبله ۱۴۰۳ می‌گویند که، بیش از ۳۲۰ کارخانه تولید بوت در این ولایت فعالیت دارد که از این میان ۱۲ کارخانه صنعتی و بقیه سنتی می‌باشد.

عبدالوهاب امینی رییس اتحادیه تولید کنندگان کفش از مسوولان امارت اسلامی می‌خواهند تا جلو واردات جنس‌های مشابه کفش و بوت را بگیرند.

آنان می‌گویند که، هر چند امارت اسلامی مالیه جنس‌های وارداتی مشابه را بالا برده است اما با آن هم افزایش این جنس‌ها بازار خرید و فروش بوت‌ها و چپلی‌های داخلی را کم رنگ کرده است.

با این حال تولید کنندگان بوت از مسئولان حکومتی می‌خواهند تا جهت حمایت از تولیدات داخلی، تعرفه‌های گمرکی بر جنس‌های وراداتی مشابه را بیشتر از این افزایش دهند.

از سویی نیز مسئولان ریاست صنعت و تجارت ولایت هرات از حمایت تولیدات داخلی اطمینان داده و از تلاش‌ها بر بلند بردن تعرفه‌های گمرکی بر جنس‌های وارداتی مشابه به تولیدات داخلی سخن می‌زنند.

مولوی بشیر محمد سیرت، رئیس این اتاق می‌گوید:« در زمنیه تولید بوت و چپلی که در هرات تولید می‌شود در این اواخر توجه کافی صورت گرفته است، نه تنها در هرات بلکه در تمام کشور وزارت صنعت و تجارت بررسی انجام داده است که تعرفه‌های گمرکی را بر جنس‌های مشابه افزایش دهد، تعرفه گمرکی جنس‌های  پلاستیکی از ۱۰ درصد تعرفه به ۲۰ در صد افزایش خواهد یافت.»

گفتنی است که پیش از این امیرالمومنین مقام رهبری امارت اسلامی کشور طی فرمانی برای حمایت از کسبه کاران و صنعت کاران مالیه‌های دکان‌های زیر ۲ میلیون افغانی را همچنان مالیه‌های تابلو‌ها را نیز عفو نموده است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button