افغانستانخبرها

برای نخستین بار، مرکز پیشرفته‌ای برای تشخیص «بیماری زردی سیاه» در ولایت غزنی تأسیس شد

مسؤولان صحی ولایت غزنی از آغاز روند تشخیص بیماری‌های زردی سیاه و زردی زرد خبر دادند. این پیشرفت پس از تأسیس مرکز تخصصی برای تشخیص این بیماری‌ها در ولایت غزنی امکان‌پذیر شده است. این مرکز با هدف بهبود کیفیت تشخیص و درمان این بیماری‌ها در منطقه راه‌اندازی شده و امیدواریم که به ارتقای سلامت عمومی کمک شایانی نماید.

داکتر ذیرک رنځورمل، رئیس صحت عامه ولایت غزنی، روز یک‌شنبه، ۲۵ سنبله، اعلام کرد که برای راه‌اندازی مرکز جدید تشخیص بیماری‌های زردی سیاه و زردی زرد، به ارزش ۴۰۰ هزار دلار امریکایی، تجهیزات پزشکی پیشرفته از سوی وزارت صحت عامه و سازمان صحی جهان تأمین و خریداری شده است. این تجهیزات مدرن، با هدف بهبود کیفیت تشخیص و درمان، به مرکز ارسال شده‌اند و انتظار می‌رود که نقش مهمی در ارتقای خدمات بهداشتی در ولایت غزنی ایفا کنند.

به گفته مسؤولان صحی ولایت غزنی، با افتتاح این مرکز تخصصی، بیماران مبتلا به زردی سیاه و زردی زرد از این پس می‌توانند از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شوند. این اقدام، که به منظور ارتقای کیفیت مراقبت‌های بهداشتی و دسترسی بهتر به درمان‌های پیشرفته انجام شده، نویدبخش بهبود چشمگیر در ارائه خدمات بهداشتی به مردم ولایت غزنی است.

# مشهوده سروری
# خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button