افغانستانگزارش ها

پنج شهروند افغان در حادثه‌ای دلخراش در معدن زغال‌سنگ پاکستان جان خود را از دست دادند

پنج شهروند افغان به دلیل مسمومیت ناشی از گاز در یک معدن زغال‌سنگ در پاکستان جان خود را از دست دادند. این حادثه دلخراش بار دیگر توجه را به شرایط بحرانی و ایمنی پایین معادن جلب می‌کند و نشان‌دهنده ضرورت اقدامات فوری برای حفاظت از جان کارگران است.

به گزارش روزنامه “دان” پاکستان، این حادثه دلخراش روز یک‌شنبه، ۲۵ سنبله، در یکی از معادن زغال‌سنگ واقع در ولسوالی هرنای ایالت بلوچستان به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش، معدن‌کاران در حین عملیات حفاری به دلیل مسمومیت ناشی از گازهای مضر در معادن، جان خود را از دست داده‌اند. این حادثه تلخ، اهمیت توجه به استانداردهای ایمنی و بهبود شرایط کاری در معادن را دوچندان می‌کند.

روزنامه “دان” نام چهار تن از جان‌باختگان را رحمان‌شاه، شفیق‌الله، زبیرالله و مطیع‌الله اعلام کرده است. هویت شخص پنجم هنوز به طور کامل مشخص نشده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

مقام‌های امنیتی ایالت بلوچستان اعلام کرده‌اند که اجساد این معدن‌کاران به زودی به افغانستان منتقل خواهند شد. این اقدام با هدف فراهم کردن امکان تدفین مناسب و تسکین درد خانواده‌های داغدار انجام می‌شود.

گفتنی است که شماری از شهروندان افغانستان در ولسوالی هرنای، که به خاطر معادن زغال‌سنگ خود شهرت دارد، مشغول به کار هستند. این منطقه با معادن فراوان خود، مقصدی مهم برای کارگران معدن از کشورهای همسایه به ویژه افغانستان است.

# مشهوده سروری
# خبرگزاری توانار

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button