افغانستانخبرها

نشست ویژه امارت اسلامی برای رسیدگی به بحران مهاجران اخراجی

مقام‌های ارشد امارت اسلامی در جلسه‌ای به بررسی مشکلات افغان‌های اخراج‌شده از ایران و پاکستان و آمادگی‌های لازم برای پذیرش آنان پرداختند.

امارت اسلامی با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که در نشست کمیسیون سیاسی، مشکلات افغان‌های اخراج‌شده از کشورهای همسایه و تدابیر پذیرش آنان مورد بحث قرار گرفت. این جلسه با حضور مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس‌الوزرا، فصیح‌الدین فطرت، لوی درستیز وزارت دفاع، و محمد ابراهیم صدر، معین ارشد وزارت امور داخله در قصر سپیدار برگزار شد.

در ماه‌های اخیر، صدها هزار افغان از ایران و پاکستان به افغانستان اخراج شده‌اند. هر دو کشور به طور رسمی اعلام کرده‌اند که روند اخراج ده‌ها هزار مهاجر افغان را ادامه خواهند داد. این در حالی است که سازمان ملل متحد هشدار داده است که میلیون‌ها افغان به دلیل بحران اقتصادی کشور به کمک‌های اولیه غذایی نیاز دارند.

با تشدید وضعیت نابسامان اقتصادی و امنیتی در افغانستان، شمار زیادی از افغان‌ها به کشورهای همسایه و اروپا مهاجرت کرده‌اند. در همین حال، افزایش فشار کشورهای همسایه برای اخراج افغان‌ها، بحران بازگشت مهاجران به افغانستان را بیش از پیش بحرانی کرده است.

مدینه رضایی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button