افغانستانگزارش ها

رهایی کودک ۹ ساله از چنگال آدم‌ربایان در هرات

کودک ۹ ساله‌ای که حدود ۱۰ روز پیش از محله‌ٔ حاجی عباس ناحیه نهم هرات اختطاف شده بود به خانواده‌اش تسلیم داده شد.

خبرگزاری توانا: مسوولان در قوماندانی امنیه ولایت هرات روز گذشته سه‌شنبه ۲۷ سنبله ۱۴۰۳ بیان داشتند که، امیر علی کودک ۹ ساله که حدود ۱۰ روز پیش توسط آدم‌ربایان اختطاف شده بود از چنگال آدم ربایان آزاد و توسط مولوی‌ شاه‌ولی رحمت، مدیر مبارزه باجرایم جنایی قوماندانی امنیه‌ٔ این ولایت به خانواده‌اش تسلیم داده شد.

مدیر مبارزه با جرایم جنایی قوماندانی امنیه‌ٔ هرات گفت که، اختطاف‌گران امیر علی ۹ ساله را از ناحیه نهم شهر هرات اختطاف و به ولایت قندهار انتقال داده بودند، در یک عملیات ویژه از سوی نیروهای امنیتی امارت اسلامی نجات داده شد.

به‌گفته‌ٔ مولوی شاه‌ولی رحمت اختطاف‌گران در بدل رهایی این کودک مبلغ ۳ لک و ۵۰ هزار دالر از خانواده‌اش درخواست کرده بودند که به اثر تلاش‌های شبانه‌روزی قوماندان امنیه‌ٔ هرات حاجی یاسر صاحب از چنگال اختطاف‌گران نجات داده شد.

از سویی هم مولوی راز محمد مدثر، آمر امنیت قوماندانی امنیه هرات گفت که، در پیوند به این رویداد سه تن از جمله دو زن و یک مردبازداشت شده و به پنجه قانون سپرده شده اند.

به گفته‌ٔ مولوی مدثر اختطاف‌گران باشندگان اصلی ولایت بادغیس بودند که در ردیابی آنان نیروهای امنیتی امارت اسلامی در ولایات نیز همکاری همه‌ جانبه نمودند.

خانواده‌ٔ امیر علی نیز با اظهار خوشحالی نجات از کودک‌شان همچنان از تلاش‌های بی‌وقفه‌ٔ قوماندانی امنیه‌ٔ هرات قدردانی کردند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button