افغانستانگزارش ها

گزارش از دستاوردهای یک ساله ستره محکمه در یک سال گذشته

در کنفرانس خبری که در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت برگزار گردید، مسئوولین ستره محکمه گزارش اجراأت یک سال گذشته را ارائه کردند.
به گزارش خبرگزاری توانا، امروز چهارشنبه 28 سنبله سال 1403 هجری شمسی مفتی عتیق الله درویش رئیس عمومی دیوان جزای ستره محمکه در برنامه تشریح و دستاوردهای یک ساله ادارات دولتی در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت گفت،که بر اساس حکم مقام رهبری حکومت سرپرست به مناسبت عید سعید فطر و عید سعید اضحی به تعداد 2304 تن از زندان آزاد شده و 1920 تن دیگر حسب لزوم دید مراجع ذیربط از تخفیف برخوردار شده اند.
وی گفت،که در جریان یک سال اخیر، مجموعاً به تعداد 185 هزار و 591دوسیه حل و فصل شده است.
مسئوولین ستره محکمه افزودند، که در یک سال گذشته به تعداد 250 هزار و 762 قضیه حقوقی و جزایی در محاکم ابتداییه، مرافعه و تمیز دوران نموده، که از این میان به 203هزار و 478 قضیه در محاکم ابتداییه، 34762 قضیه در محاکم مرافعه و 7892قضیه در محاکم تمیز رسیده‌گی شده و متباقی تحت کار می‌باشد.
مسئولولین ستره محمکه می‌گویند،که در میان این قضایا، به 8005قضیه مواد مخدر و 3373قضیه حقوق شرعی زنان نیز رسیده‌گی شده است.
مسئوولین این اداره گفتند،که یک سال گذشته، ستره محکمه به تعداد 179هزار و 818وثایق را اجرا و ثبت دیتابیس کرده است.
در همین حال مولوی شریف حقانی رئیس عمومی تمیز مرکزی ستره محمکه می گوید،که در یک سال گذشته، به تعداد 335 مورد مصوبات کابینه و احکام و فرامین عالیقدر امیرالمومنین حفظه الله تعالی به ستره محکمه مواصلت ورزیده که پیرامون آن اجراات اصولی نیز انجام شده است.
وی افزود،که در سال 1445 هجری قمری، به تعداد 38 نشست شورای عالی ستره محکمه برگزار شده و در خصوص 191 موضوع مهم تصامیم لازم نیز اتخاذ گردیده است.
به گفته ستره محکمه، هیئت موظف ریاست عمومی تفتیش این اداره، به تعداد 533 موضوع را طبق اصول و مقررات نافذه مورد تفتیش قرار داده است. برعلاوه، هیئت موظف طی یک سال اخیر به تمام ولایات سفر نموده، ضمن تفتیش محاکم مرافعه، ابتداییه شهری، ابتداییه ولسوالی و سایر محاکم، از زندان‌ها نیز دیدن نموده و چگونگی وضعیت زندانیان را مورد بررسی قرار داده است.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button