افغانستانجهانگزارش ها

مقام امارت: حق مسلم امارت اسلامی است که به رسمیت شناخته شود

یک مقام حکومت امارت اسلامی بر این باور است که حق این دولت اسلامی، به رسمیت شناخته شدن توسط جامعه بین‌المللی است. حکومت امارت معتقد است که چنین شناسایی می‌تواند به ثبات و امنیت در افغانستان کمک کند و همچنین زمینه را برای همکاری‌های بین‌المللی فراهم آورد.

شیخ عزیزالرحمن منصور، معاون وزارت حج و اوقاف حکومت، در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی در تهران تأکید کرد که مشکل فلسطین تنها با اتحاد و همبستگی مسلمانان قابل حل است. او افزود: “ما باید تحرک و جذبه‌ای را در میان جوانان ایجاد کنیم و به آن‌ها آموزش دهیم که اتحاد و همبستگی درون امت اسلامی نه تنها ضروری است، بلکه می‌تواند منجر به حل مسائل اساسی همچون بحران فلسطین شود.” منصور بر اهمیت گفتمان وحدت و همدلی تأکید کرد و گفت: “مسلمانان باید با یکدیگر همسو شوند تا به نتایج ملموسی در راستای حمایت از قضایای اسلامی دست یابند.”

او همچنین از تمامی کشورهای اسلامی خواست تا امارت اسلامی را به رسمیت بشناسند و تأکید کرد که این امر یک حق مسلم و قانونی برای این حکومت است. شیخ منصور افزود: شناسایی امارت اسلامی نه تنها به تقویت جایگاه این دولت کمک خواهد کرد، بلکه می‌تواند زمینه‌ساز همکاری‌های مؤثر و سازنده بین کشورهای اسلامی باشد.
او بر اهمیت همبستگی و احترام متقابل میان ملل مسلمان تأکید کرد و اظهار داشت که این شناسایی می‌تواند به تحکیم وحدت اسلامی و پیشبرد منافع مشترک کمک کند.

مشهوده سروری
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button