افغانستانجهانگزارش ها

بازگشت ۳۵۵ خانواده مهاجرافغانستان از ایران و پاکستان در ۲۴ ساعت گذشته

براساس گزارش‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۵ خانواده مهاجر افغانستان از ایران و پاکستان از طریق گذرگاه‌های مختلف وارد کشور شده‌اند.

خبرگزاری توانا: باختر گزارش داده که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۵ خانواده مهاجر افغانستان که به گونه دواطلبانه و اجباری از ایران و پاکستان اخراج شده بودند از طریق گذرگاه های مختلف وارد کشور شدند.

بربنیاد گزارش باختر این خانواده‌ها روز جمعه، ۳۰ سنبله، از طریق گذرگاه‌های تورخم، اسپین‌بولدک، اسلام‌قلعه و نیمروز وارد افغانستان شده‌اند.

در این میان، برخی از خانواده‌ها به صورت اجباری اخراج شده‌اند، در حالی که سایر پناه‌جویان به طور داوطلبانه بازگشته‌اند؛ از مجموع بازگشت‌کنندگان، ۳۹ خانواده به مناطق اصلی‌شان منتقل شدند و ۳۱۳ خانواده دیگر کمک‌های نقدی و غیرنقدی دریافت کرده‌اند.

کشورهای ایران و پاکستان در ماه‌های اخیر روند اخراج پناه‌جویان افغانستان را تشدید کرده‌اند، که باعث افزایش موج بازگشت افغان‌ها به کشور شده است.

این در حالی است که در ماه گذشته، وزارت مهاجرین و عودت‌کننده‌گان امارت اسلامی اعلام کرده بود که طی یک سال اخیر، بیش از ۱.۷ میلیون افغان از ایران، پاکستان و سایر کشورها به کشور بازگشته‌اند.

در سال‌های اخیر، به دلیل وضعیت ناپایدار اقتصادی و اجتماعی، بسیاری از افغان‌ها به کشورهای همسایه به‌ویژه ایران و پاکستان مهاجرت کرده‌اند که با این حال، روند اخراج پناه‌جویان افغان در این دو کشور افزایش یافته و موجب شده بسیاری از مهاجران به اجبار به کشور بازگردند. امارت اسلامی تلاش دارد با کمک‌های نقدی و غیرنقدی شرایط بازگشت و ادغام مجدد این خانواده‌ها را تسهیل کند.

مدینه رضایی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button