افغانستانگزارش ها

دیدار فضل محمد صابر با مسوول سیاسی سازمان ملل متحد در ترکمنستان

سفارت افغانستان در ترکمنستان می‌گوید که فضل محمد صابر سفیر موقت سفارت افغانستان در ترکمنستان با آندری لارین مسوول سیاسی مرکز دیپلوماسی پیش‌گیرانه سازمان ملل متحد برای آسیای میانه، دیدار کرد.

این سفارت روز (شنبه، ۳۱ سنبله) در ایکس نوشته، در این دیدار درباره پروژه‌های بزرگ زیربنایی، آغاز عملی پروژه‌های عام‌المنفعه، تعامل با کشورهای همسایه و منطقه‌ای، جلوگیری از کشت مواد مخدر، و آغاز عملی پروژه تاپی در هرات گفت‌وگو شده است.

در خبرنامه‌‌ای سفارت آمده که آندری لارین، مسوول سیاسی مرکز  دیپلوماسی پیش‌گیرانه سازمان ملل متحد ضمن استقبال از تحولات اخیر در رابطه با انکشاف همه جانبه، اتمام پروژه های بزرگ زیربنایی، آغاز تطبیق پروژه های جدید عام المنفعه در داخل افغانستان و همچنین همکاری و تعامل با کشورهای همسایه و منطقه،جلوگیری از کشت کوکنار، ایجاد اشتغال، جلوگیری از فساد اداری و همچنین بر اهمیت آغاز تطبیق پروژه تاپی در ولایت هرات و سایر پروژه های مهم زیربنایی که با همکاری مشترک با جانب ترکمنستان انجام شده است، تاکید و تحسین نمود.

او در مورد مرکز منطقوی دیپلوماسی پیشگیرانه سازمان ملل متحد نیز معلومات داد و افزود، هدف از تاسیس این مرکز، کمک و حمایت از کشورهای منطقه و افغانستان می باشد.

طبق خبرنامه، فضل محمد صابر سفیر موقت سفارت امارت اسلامی مقیم ترکمنستان نیز طی بیانات خویش ضمن تاکید بر پالیسی اصلی امارت اسلامی افغانستان با جامع جهانی که اقتصاد محور است، معلومات پیرامون مهمترین دست آوردهای ظرف ۳ سال امارت اسلامی در سراسر افغانستان، توسعه و گسترش روابط و همکاری های سیاسی، اقتصادی، ترانسپورتی، ترانزیتی به کشورهای منطقه به خصوص به کشور ترکمنستان ارایه کرد.

حفیظه الکوزی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button