دسته‌بندی نشده

افتتاح یک باب شفاخانه در پوهنتون هرات

نخستین شفاخانه ۵۰ بستر در پوهنحی طب پوهنتون هرات افتتاح شد.

خبرگزاری توانا: شفاخانه کادری پوهنحی طب، پوهنتون هرات با حضور معین وزارت تحصیلات عالی، والی هرات، روئسای ادارات محلی، رئیس پوهنتون، داکتران، استادان پوهنتون و محصلان روز گذشته شنبه ۳۱ سنبله ۱۴۰۲ در پوهنتون هرات افتتاح شد.

مولانا نور احمد اسلام جار والی ولایت هرات در جریان افتتاح این شفاخانه از محصلان پوهنحی طب خواست تا سطح مطالعه‌ در مورد رشته طب را بالا برده و از علم و تکنالوژی جدید استفاده کنند.

والی هرات گفت که، انتظار می‌رود تا سطح طبابت در هرات قوی گردد تا دیگر کسی نیاز به خارج رفتن نداشته باشد.

در همین حال حافظ محمد حسیب معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی کشور گفت که، این وزارت ضرورت‌ها و نیازهای پوهنتون‌ها را در ولایات کشور به مرور زمان تکمیل و برآورده می‌کند.

با این وجود، شیخ عبدالغفار ابوالحکمت رئیس پوهنتون هرات، افتتاح این شفاخانه را تحول بزرگ در پوهنتون این ولایت عنوان نموده و افزود که، آرمان‌های استادان و محصلان تحقق یافته است.

رئیس پوهنتون هزینه ساخت و تکمیل تجهیزات این شفاخانه را ۲۸ میلیون افغانی عنوان کرده و گفت که، این شفاخانه در مدت ۱۰ ماه ساخته شده است.

برخی از استادان پوهنتون هرات می‌گویند که، محصلان بدون کار عملی نمی‌توانند در بخش طبابت قوی شوند.

آنان می‌افزایند که، نداشتن شفاخانه برای کار عملی محصلان طب، آنان را با چالش بزرگی مواجه کرده بود.

گفتنی است که پوهنتون هرات از بزرگ‌ترین پوهنتون‌های کشور است که نبود شفاخانه برای کار عملی و به خصوص دوره ستاژ از چالش‌های این پوهنتون به شمار می‌رفت.

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button