افغانستانجهانگزارش ها

اعتراض به کشتار غیرنظامیان درافغانستان

شماری از افغان های مقیم کانادا روزیکشنبه، 1 سنبله سال جاری با برگزاری همایشی در مرکز شهر تورنتوی کانادا حمله خونین اخیر به هزاره های ولایت غورکه منجر به کشته شدن 14 تن و زخمی شدن دستکم 5 تن دیگر شده بود نکوهش کرده است و ازجهانیان خواستند که در برابرچنین رویدادها برغیرنظامیان بی تفاوت نباشند.
انیس زیرک یکی از فعالان مدنی افغانستان در شهر تورنتو که یکی از تنظیم کننده های این گردهمایی بود گفت که، باید صدای خود را به جهانیان برسانیم تا با اقدامات لازم وعملی را بخاطر جلوگیری از نسل کشی در افغانستان بگیرند. رویدادهای اخیر در افغانستان نگران کننده است واقلیت های قومی ومذهبی در واکنش به کشتار ونسل کشی اخیر برادران وخواهران هزاره به پاخاسته اند تا از جهانیان بخواهند جریان نسل کشی هدفمند تروریستان را در افغانستان متوقف کنند.
انیس زیرک با اشاره به رویداد های مشابه که در جریان حداقل سه سال گذشته در حاکمیت ا،ا،ا، به ویژه آنچه در برابر اقلیت هزاره در افغانستان صورت‌ گرفته است می گوید که، خاموش ماندن دنیا دربرابر چنین رویدادهاخونین ،غیر قابل توجه است .
لازم به ذکر است که، افراد مسلح به روز ۲۲ سنبله درمسیر دايکندي غور به موترحامل تعداد از هزاره ها که به استقبال بازگشت کننده ها از مراسم مذهبی کربلا به ولایت غور می‌رفتند حمله کردند در آن رویدا حداقل چهارده تن کشته وپنج تن دیگر زخم برداشتند.
شاخه خراسان گروه داعش پس از حاکمیت ا،ا،ا، در افغانستان در بیشتر از سه سال گذشته حملات خود را به ویژه بالای هزاره ها ساکن دراین کشور افزایش داده
ودرحملات مشابه وبم گذاری ها ده ها تن از هزاره ها را در کابل وبرخی از ولایات های دیگر افغانستان کشته است

آمنه الکوزی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button