افغانستانگزارش ها

مراسم عروسی دسته‌جمعی 60 زوج جوان از اقوام و ولایات مختلف کشور در کابل برگزار شد

مراسم عروسی دسته‌جمعی 60 زوج از اقوام و ولایات مختلف کشور از سوی بنیاد خیریهٔ سیلاب به همکاری تالار عروسی تاج کانتیننتال با حضور مقام‌های حکومت سرپرست در کابل برگزار شد. هدف از برگزاری این مراسم، مبارزه با رسم و رواج کمرشکن، ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به جوانانی که توان عروسی انفرادی را نداشتند، گفته شده است.
مقام‌های حکومت سرپرست ضمن استقبال و حمایت از برگزاری مراسم‌های دسته‌جمعی عروسی، بر مبارزه جدی با فرهنگ‌های ناپسند در جامعه تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری توانا: سه شنبه سوم میزان سال 1403 هجری شمسی سید احمد سیلاب رئیس بنیاد خیریهٔ سیلاب در مراسم عروسی دسته جمعی 60 زوج جوان در کابل گفت،که هزینه این مراسم از سوی چند سرمایه‌گذار کشور پرداخت شده است به هدف کمک به جوانانی که چند سال نامزد بودند و توان برگزاری عروسی شانرا بگونه انفرادی نداشتند؛ ما این عروسی دسته جمعی 60 زوج جوان را در کابل برگزار کردیم.
در همین حال مولوی عتیق‌الله عزیزی؛ معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ می گویند،که مراسمی که در آن حضور مقام‌های حکومت و اقشار مختلف مردمی پر رنگ است. هدف آن، مبارزه با رسوم و عنعنات ناپسند در جامعه است. رواج‌های که از دید مقام‌های حکومت هزاران جوان را با مشکلات جدی روبرو کرده است.
از سوی هم مولوی عبدالباقی حقانی؛ رئیس اداره ملی امتحانات می افزایند،که در کشور همهٔ باید به ترویج فرهنگ ازدواج آسان مطابق دستورات دین مبین اسلام در کشور رعایت نمایند.
مقام‌های حکومت ضمن استقبال و حمایت از برگزاری چنین مراسم‌ها وعده همکاری با نهادهای برگزار‌کننده را دادند.
این مراسم درحالی امروز برگزار شد،که دست‌کم در یک دهه اخیر برگزاری مراسم‌های دسته جمعی عروسی در کشور بویژه در کابل بیشتر شده و انتظار شهروندان تقویت بیشتر این فرهنگ است.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button