افغانستانگزارش ها

اهدا نمودن ۹ دستگاه دیالیز به شفاخانه حوزوی هرات از سوی امارات متحده عربی

شفاخانه حوزوی هرات با ۹ دستگاه دیالیز اهدا شده از سوی امارت متحده عربی تجهیز شد.

خبرگزاری توانا: امارت متحده عربی روز گذشته چهارشنبه ۴ میزان ۱۴۰۳ ۹ دستگاه دیالیز به شفاخانه حوزوی هرات اهدا نمود.
این ۹ دستگاه با حضور وزیر اطلاعات و فرهنگ و مسئولان محلی هرات به شفاخانه حوزوی تحویل داده شد.

الحاج ملا خیرالله خیرخواه وزیر اطلاعات و فرهنگ کشور، در جریان تحویل این دستگاه‌ها با اشاره به ساخت خانه برای سیلاب‌زدگان بغلان، غور و هرات از سوی امارات متحده عربی، از همکاری این کشور ابراز قدردانی نمود.

وزیر اطلاعات و فرهنگ کشور گفت که، امارت اسلامی نیز همکاری و تلاش همه‌جانبه‌ای را در راستای اجرای پروژه‌های این کشور در افغانستان انجام داده است.

در همین حال، شیخ الحدیث مولانا نور احمد اسلام‌جار والی هرات، ضمن قدردانی از همکاری این کشور، اظهار داشت که با اهدای این دستگاه‌ها، تسهیلات خوبی برای مریضان در شفاخانه حوزوی فراهم شده است.

با این حال داکتر غلام محمد حنیفی معاون ریاست صحت عامه هرات می‌گوید که به‌خاطر کمبود دستگاه‌های کافی در بخش دیالیز، پیش‌تر با مشکلات زیادی در شفاخانه حوزوی مواجه بوده‌اند.
معاون صحت عامه هرات همچنین گفت که، از هر دستگاه دیالیز، هر روز سه نفر استفاده می‌کنند.

از سویی هم داکتر محمد برات رئیس شفاخانه حوزوی هرات بیان داشت که، از ۷ دستگاه موجود در این شفاخانه، ماهانه ۵۰۰ نفر دیالیز می‌شد و با فعال شدن دستگاه‌های جدید، این رقم به ۸۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

گفتنی است که شفاخانه حوزوی هرات بزرگترین شفاخانه دولتی در حوزه غرب کشور بوده و به‌خاطر مراجعه زیاد از ولایات، گاهی با کمبود امکانات مواجه می‌شود.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button