افغانستانگزارش ها

تجلیل از روز جهانی دسترسی به اطلاعات در هرات

 

کمیته مصئونیت خبرنگاران افغان در حوزه غرب از روز جهانی دسترسی به اطلاعات در نشستی با حضور سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ تجلیل کرد.

 

خبرگزاری توانا: کمیته مصئونیت خبرنگاران در حوزه غرب طی نشستی در ولایت هرات، روز گذشته شنبه ۷ میزان ۱۴۰۳ با حضور وزیر فرهنگ کشور تجلیل به عمل آورد.

 

مسئولان رسانه‌ها و خبرنگاران در این نشست خواهان دسترسی بهتر به اطلاعات شده و از وزارت اطلاعات و فرهنگ خواستند زمینه‌های بهتری در این بخش ایجاد کند.

 

شمیل‌احمد مشعل، رئیس کمیته مصئونیت از خبرنگاران افغان در حوزه غرب کشور گفت:« هرات بعد از کابل بیشترین رسانه فعال را دارد و در قسمت دسترسی به اطلاعات اقدامات بسیار موثری از گذشته به این سو در زون غرب کشور انجام شده است.»

 

او بیان کرد که، با این حال لازم است همکاری‌ها در قسمت اطلاع رسانی از سوی مقامات و ادارت دولتی بیشتر از چیزی که در حال حاضر است، انجام شود.

 

آقای مشعل در ادامه به برخی از مشکلات رسانه‌ها در قسمت اقتصادی از جمله مالیات بلند فرکانس آنتن‌های نشراتی از سوی وزارت مخابرات کشور یا اترا پرداخت.

 

رئیس کمیته مصئونیت خبرنگاران در زون غرب از وزیر فرهنگ کشور خواست تا این چالش از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ و درباره مالیات‌ها تصمیم جدیدی گرفته شود.

 

وی همچنان افزود که، اگر در این زمینه اقدامی نشود، حدود ۲۰ رسانه‌ در این ولایت از فعالیت باز خواهند ماند.

 

در ادامه، مولوی احمدالله متقی، رئیس اطلاعات و فرهنگ هم در این نشست از سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ خواست تا چالش رسانه‌های هرات در قسمت مالیات فرکانسی آنتن‌های نشراتی وزارت مخابرات اقدام و حل شود.

 

وی در حمایت از رسانه‌ها گفته است که، رسانه‌های هرات همواره بازتاپ دهنده فعالیت‌های اقتصادی کشور می‌باشند.

 

آقای متقی همچنین گفت که، رسانه‌های غربی همواره در تلاش تخریب نظام اسلامی و تفرقه میان مردم افغانستان می‌باشند و رسانه‌های داخلی در این زمینه لازم است تا با نشر حقایق این جنگ روانی را خنثی کنند.

 

در همین حال، مولوی خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور در قسمت چالش اقتصادی رسانه‌های هرات گفت:« «نماینده‌ای از سوی رسانه‌های هرات تعیین شود و این موضوع از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ پیگیری می‌شود».

 

او افزود که، این چنین چالش‌ها در مرکز کشور هم وجود داشته که با پیگیری وزارت اطلاعات و فرهنگ در مسیر حل شدن قرار دارد.

 

در ادامه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ از رسانه‌ها در هرات خواسته است که در قسمت‌های مختلف و پیشرفت کشور کار صورت گیرد.

 

سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور در این نشست چالش‌های مختلف رسانه‌ها را شنیده و وعده همکاری و برطرف سازی این مشکلات داده است.

 

فاطمه لشکری

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button