افغانستانفرهنگ و هنرگزارش ها

به مناسبت تجلیل از هفته گردشگری نمایشگاهی در ولایت هرات افتتاح گردید

هم‌زمان با هفته گردشگری، نمایشگاه بزرگ هفت‌روزه در بخش صنایع دستی و آثار هنری در هرات برگزار گردید.

خبرگزاری توانا: نمایشگاه هفت روزه آثار هنری و صنایع دستی به مناسبت هفته گردشگری روز گذشته یک‌شنبه ۸ میزان ۱۴۳۰ با حضور سرکنسول جمهوری ترکیه در هرات، رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات، رییس آژانس انسجام ‌و هم‌کاری جمهوری ترکیه در قلعه اختیارالدین گشایش یافت.

الحاج مولوی احمدالله متقی رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات گفت که، در این نمایشگاه نمونه‌هایی از تمامی آثار هنری و صنایع در دو بخش جداگانه برای خانم‌ها و آقایان به نمایش گذاشته شده است.

مولوی متقی گفت که، در این نمایشگاه جدا از هرات، تولیدکنندگان صنایع دستی و هنری از ولایت‌های غور، بادغیس، فراه و نیمروز نیز اشتراک کرده و آثار و صنایع دستی‌شان را به نمایش گذاشته‌اند.

رئیس اطلاعات و فرهنگ هرات اما تأکید می‌کند که در تلاش گسترش صنایع دستی و آثار هنری هستند.

در همین حال عرفات دنیز، رئیس دفتر تیکا در هرات و حامی مالی این نمایشگاه بیان داشت که، برای رشد صنعت دستی و آثار هنری هنرمندان افغان برنامه‌های حمایتی را روی دست دارند.

با این حال مولوی رحمت‌الله محمدی، آمر گردشگری در ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات گفت که، این نمایشگاه به‌منظور جلب گردشگران خارجی و داخلی و همچنین معرفی صنایع دستی و تولیدات این ولایت برگزار شده است.

آمر گردشگری هرات افزود که، شهروندان می‌توانند به‌گونه رایگان از این نمایشگاه دیدن کرده و برای حمایت از هنرمندان اجناس مورد نیازشان را خریداری کنند.

از سوی دیگر، اشتراک‌کنندگان از برگزاری این نمایشگاه استقبال کرده و اما بر برگزاری نمایشگاه‌ها در سطح ملی و بین‌المللی تأکید دارند.

قابل یادآوری است که در این نمایشگاه صنایع دستی و هنری هنرمندان هراتی در بیش از ۱۰۰ غرفه که ۵۰ غرفه آن مربوط به مردان و ۵۰ غرفه دیگر آن به زنان اختصاص یافته، به نمایش گذاشته شده است.

 

فاطمه لشکری

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button