افغانستاناقتصاد و توسعهگزارش ها

کنفرانس ارائه فرصت های انرژی افغانستان به هدف جلب سرمایه گذاری در بخش تولید انرژی در کابل برگزار شد.

مولوی عبدالکبیر در این مراسم گفت افغانستان ظرفیت تولید انرژی و صادرات آن از منابع داخلی را دارد.
او از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی خواست که در بخش مهار آب های افغانستان و تولید انرژی از منابع آبی سرمایه‌گذاری کنند.
شرکت برشنا هم میگوید به اساس برنامه پنج ساله تولید انرژی این اداره، زمینه سرمایه‌گذاری در بخش تولید انرژی به ظرفیت 5 میلیارد دالر در کشور فراهم است.
امضای تفاهم‌نامه تولید 24 میگاوات برق از منابع داخلی از سوی شرکت برشنا و شرکت های خصوصی در نشست ارایه فرصت های سرمایه‌گذاری در سکتور انرژی.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز دوشنبه 9 میزان سال 1403 هجری شمسی مولوی عبدالکبیر حیدری معاون سیاسی ریاست الوزرای حکومت سرپرست گفت،که افغانستان ظرفیت تولید انرژی از منابع داخلی و صادرات آن را دارد؛اما در دهه های گذشته عمدا به عنوان کشور وارد کننده انرژی نگهداشته شده.
او از سرمایه گذاران داخلی و خارجی این این که در بخش مهار آب های افغانستان و تولید انرژی از منابع آبی سرمایه گذاری کنند.
مولوی نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت هم گفت،که کمبود برق از مشکلات جدی در برابر صنعت کاران است و شرکت برشنا و وزارت انرژی و آب باید برای رفع این مشکل تلاش کنند. به گفته او ، به هر اندازه این مشکل زودتر برطرف شود سرمایه گذاران بیشتر جلب خواهد شد.
از سوی هم مولوی خیرالله خیرخواه، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ می افزایند،که با این حال شرکت برشنا می گوید،که فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در بخش انرژی فراهم شده و افغانستان در حال حاضر ظرفیت 5 میلیارد دالر سرمایه‌گذاری در بخش انرژی را دارد.
از سوی هم اتحادیه انرژی‌های قابل تجدید می گوید سرمایه گذاری داخلی توان سرمایه گذاری در این بخش را دارند و باید زمینه برای سرمایه گذاران خارجی فراهم شود.
درهمین حال داکتر عبدالباری عمر رئیس عمومی اجرائیوی دافغانستان برشنا شرکت می گویند،که در حال حاضر پرچوی های برق در پایتخت 50 درصد کاهش یافته و تلاش می کند در دو سال آینده از طریق تولید انرژی از منابع داخلی و بر وارداتی مشکلات کمبود برقدر کشور را رفع کند.
سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button