افغانستانصحتورزش

کمک تجهیزات بهداشتی صلیب سرخ به ۳۱ مرکز صحی در افغانستان

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ اعلام کرد که به ۳۱ مرکز پزشکی قانونی در افغانستان تجهیزات بهداشتی و حفاظت شخصی از جمله کیسه‌های حمل جسد، به منظور مدیریت ایمن و محترمانه اجساد در شرایط بحرانی، ارسال کرده است.

در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه، ۱۱ میزان، از سوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در شبکه اجتماعی اکس منتشر شد، این نهاد از ارسال تجهیزات بهداشتی و حفاظتی به ده‌ها مرکز پزشکی قانونی در افغانستان خبر داد. این کمک‌ها شامل کیسه‌های حمل جسد، مواد بهداشتی و تجهیزات حفاظت شخصی است که برای تسهیل مدیریت بحران‌های موجود و مقابله با شرایط دشوار به این مراکز ارسال شده است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ تاکید کرده است که این اقدام با هدف تضمین ایمنی و کرامت انسانی در هنگام مدیریت اجساد در مواقع بحرانی انجام می‌شود.

نیاز به این گونه کمک‌ها به دلیل شرایط بحرانی مداوم در افغانستان و شیوع برخی بیماری‌ها افزایش یافته است.

پیش از این، سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده بود که به منظور رفع نیازهای بهداشتی و جلوگیری از بحران‌های بیشتر، حدود ۲۰ تن دارو و تجهیزات پزشکی به مراکز درمانی در پنج ولایت شمالی افغانستان ارسال کرده است.

افغانستان با بحران‌های انسانی و بهداشتی متعددی مواجه است که از جمله آن‌ها می‌توان به شیوع بیماری‌های ساری، ضعف سیستم بهداشتی و فقدان امکانات کافی اشاره کرد. این شرایط باعث شده است که نهادهای بین‌المللی، از جمله کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان بهداشت جهانی، با ارسال کمک‌های فوری به مراکز صحی و پزشکی قانونی، نقش مهمی در مدیریت بحران ایفا کنند.

مدینه رضایی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button