افغانستانگزارش ها

سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در کابل برگزار شد

سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در کابل برگزار شد. در این نمایشگاه حدود 700 غرفه از تولیدات داخلی و خارجی به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه با حضور مسئوولین حکومت سرپرست و شماری از نماینده گان کشورهای همسایه و منطقه گشایش یافت.

هدف از برگزاری این نمایشگاه به نمایش گذاشتن و رشد تولیدات داخلی گفته‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری توانا: امروز یکشنبه 15 میزان سال 1403 هجری شمسی ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا حکومت سرپرست مراسم برگزاری سومین نمایشگاه ملی و بین المللی امام ابوحنیفه در کابل گفت،که این نمایشگاه به رشد اقتصاد افغانستان به هدف معرفی تولیدات داخلی مهم است.

از بخش‌های مختلف به نمایش گذاشته شده است.

در این نمایشگاه تولیدات از کشورهای بیرونی هم به نمایش گذاشته شده است.خوبی این نمایشگاه این است که تاجران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بین هم تبادل نظر میکنند. این نمایشگاه ها نقش مهمی را در بهبود وضعیت بازار برای تولیدکننده گان دارد. باعث حل مشکلات تاجران و سرمایه گذاران می‌شود. فعالیت تاجران و سرمایه‌گذاران در افغانستان قابل قدر است.

به کشورهای جهانی و تاجران در افغانستان زمینه‌ خوب سرمایه‌گذاران فراهم است امارت اسلامی مشکلات را حل می‌کند به آن متعهد است. ما در آینده پلان داریم تا برنامه های زیادی برگزار شود و مشکل تاجران حل گردد. تولیدات افغانستان با معیارهای جهانی باید برابر باشد.

در همین حال مولوی نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت حکومت سرپرست در مراسم برگزاری سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه در کابل می گویند.که این نمایشگاه به هدف معرفی تولیدات داخلی و تبادل نظر است. هدف آن بازاریابی به کشورهای منطقه و جهان است. افغانستان دارای منابع طبیعی است  و در اقتصاد افغانستان کمک می‌کند تلاش برای سهولت‌های بیش‌تر فراهم است.

وی افزود،که قانون پارک‌های صنعتی توشیح و برای سرمایه‌گذاران توزيع می‌شود.

به گفته وی،امنیت تأمین است زمینه‌ سرمایه‌گذاری در کشور فراهم است. سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بیایند سرمایه‌گذاری کنند.تلاش می‌شود رابطه با کشورهای جهان بهبود یابد. کشورها هم باید با افغانستان تعامل خوب داشته‌ باشد.

در حال حاضر روابط با کشورهای چین، ایران، قطر ، ترکيه و دیگر کشورها بهبودیافته و پروتاپی نقش‌ مهمی داشته‌. موقعیت جغرافیایی افعانستان موثر است در بهبود روابط با کشورهای همسایه و منطقه. تشریف آوری هیات جمهوری اسلامی ایران برای حل مشکل‌های ترانسپورتی و ترانزیتی مهم است.

– خط ریل از مسیر چابهار به‌زودی تکمیل می‌شود. حکومت سرپرست تلاش برای روابط منطقه‌ی با جهان دارد. ما می‌کوشیم این روابط سبب تحکیم روابط بیشتر با جهان شود.

از سوی مولوی شیر محمد عباس استانکزی. معین سیاسی وزارت امور خارجه حکومت سرپرست در مراسم برگزاری سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه درکابل می افزایند،که آمریکا و غرب تهدید بزرگ به کشورهای منطقه است؛ اما افغانستان آنان را شکست داده و سیاست مثبت دارد. سهولت‌ها بیشترشده با کشورهای مختلف از جمله ایران و چین و پاکستان و  سایر کشورها در تعامل می باشد. کشورها باید مسیرها را برای تاجران و سرمایه‌گذاران ما باز نگهدارد.

وی افزود،که جمهوری اسلامی ایران بسیار همکاری کرده و این همکاری‌ها را بیشتر کند و باید در سرحدات سهولت را بیاورند.

حکومت سرپرست به تاجران ایرانی سهولتها را فراهم کرده، به کشورهای دیگر همچنان.

– اقتصاد و تجارت را باید سیاسی نسازیم.

-سرحدات پاکستان همه روزه بند می‌شود نباید رفتار سیاسی شود. بر علاوه که تاجران ما ویزه دارد، مشکل هم ندارد. حکومت پاکستان به‌طور جدی باید مشکل را حل کند. مفاد تجارت و ترانزیتی بین پاکستان و افغانستان به هردو کشور مهم است. در بین کشورها یگانه مشکل ما با پاکستان است. اقتصاد افغانستان و پاکستان رشد می‌کند اگر این مشکلات حل شود.

ما با کشورهایی مثل تاجیکستان،ترکمنستان،ازبیکستان روابط بسیار خوب داریم. روابط ما با چین، امارات متحده عربی، بحرین، قطر،چین،ترکیه،ایران و دیگی کشور ها بهبود یافته.سهولت‌ها با تمام کشورها باید بهبود یابد. به کسی اجازه‌ نمی‌دهیم،که از خاک ما بر علیه کشورها استفاده کنند. و به کسی دیگری هم اجازه نمی‌دهیم که در روابط داخلی ما مداخله کنند. در افغانستان زمینه‌ سرمایه‌گذاری مساعد است کشورها بيايند سرمایه‌گذاری کنند در نمایش‌گاه های ما اشتراک کنند. این نمایشگاه دستاورد بزرگ است از کشورهای مختلف حضور دارند.

– کشورها با مهاجران رفتار خوب کنند، حوصله کنند زمینه‌ فراهم میشود، آنان دوباره به کشور شان بر می‌گردند. منحیث یک انسان و مسلمانان با آنها رفتار کنند.

مولوی عطاءالله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری حکومت سرپرست در مراسم برگزاری سومین نمایشگاه امام ابوحنیفه افزود،که افغانستان اراضی زراعت و مالداری است. محصولات زراعتی تهیه می‌کنیم. منابع خوب طبیعی داریم. بنا بر مشکلات چندین ساله زراعت رشد نکرد. در سه سال گذشته تلاش‌های زیادی در عرصه زراعت و مالداری صورت گرفته است. تلاش برای معماری سازی جریان دارد. بیش از 80 درصد مردم مصروف زراعت هستند.

مسوولین حکومت برای بازاریابی کار میکنن. ما امسال و سال پیش محصولات زیادی از قبیل انگور تربوز و سایر  حاصلات شان خوبه اما بازار نبود، به بازارهای جهانی و پیشرفته دست‌رسی ندارند. تلاش شود تا بازاریابی خوب صورت گیرد.

در بخش ساخت سردخانه زیاد کار می‌شود از سوی حکومت اما تاجران و سرمایه‌گذاران هم دست به کار شوند. تلاش های شبانه‌روز از سوی حکومت برای تاجران صورت می‌گیرد و شما هم باید با حکومت کار شود. امسال حاصلات خوب بود ولی بازار درست نبود. روی معیارها کار می‌کنیم. سردخانه ها می‌سازیم تا محصولات جمع‌آوری و نگهداری شود.

 

سیداحمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button