افغانستانگزارش ها

تلاش برای رسیدگی بهتر به مریضان در شفاخانه حوزوی هرات

مسوولان در شفاخانه حوزوی هرات، خبر از ترمیم بخش اطفال این شفاخانه جهت رسیدگی هرچه بهتر به مریضان می‌دهند.

خبرگزاری توانا: مسوولان شفاخانه حوزوی ولایت هرات می‌گویند که، با همکاری بنیاد خیریه بیات روز گذشته یک‌شنبه ۱۵ میزان ۱۴۰۳ کار ترمیم و بازسازی بخش اطفال این شفاخانه آغاز گردید.

داکتر غلام محمد حنفی معاون ریاست صحت عامه هرات در این خصوص می‌گوید که، هم‌اکنون در بخش اطفال روزانه تا ۸۰۰ مریض مراجعه نموده و برای شان خدمات صحی عرضه می‌گردد.

معاون ریاست صحت عامه از همکاری‌های بنیاد بیات بخاطر تجهیز و ترمیم بخش اطفال این شفاخانه ابراز خرسندی نموده بیان داشت که، این همکاری‌ها می‌تواند تا حدودی چالش‌های سد راه مریض‌داران را رفع نماید.

از سویی هم مولوی حیات الله مهاجر فراهی معین امور نشراتی و سرپرست معاونیت مقام ولایت حین افتتاح این بخش بیان نمود که، رایزنی‌ها بخاطر گسترش شفاخانه حوزوی ولایت هرات در مرکز جریان دارد و تلاش می‌کنیم تا یک شفاخانه معیاری با امکانات مجهز در سطح زون در ولایت هرات را ایجاد کنیم.

با این حال داکتر محمد برات معین، رئیس شفاخانه حوزوی می‌گوید که، هزینه بازسازی این بخش یک میلیون و ۳۰۰ هزار افغانی بوده است.

داکتر برات همچنان علاوه نمود:« شفاخانه حوزوی هم‌اکنون در بخش‌های مختلفه برای ساکنین ولایت هرات و چهار ولایت دیگر خدمات را عرضه می‌کند که نیاز به گسترش واحدهای مختلف آن می‌باشد.»

با این هم داکتر میرویس عابدی آمر بخش اطفال شفاخانه حوزوی ولایت هرات می‌گوید که، این بخش ظرفیت ۵۰ بستر را داشته و تا حدی چالش‌های بخش اطفال را رفع می‌کند.

سید نور احمد شاه رئیس شرکت افغان بیسیم در هرات از ادامه همکاری‌های این نهاد با سکتور صحت سخن گفته و می‌افزاید که، تلاش می‌کنند تا این همکاری‌ها بیشتر شود.

شایان ذکر است که مریض‌داران نیز از فعالیت این بخش ابراز خرسندی داشته اما خواستار ایجاد اماکنی برای پای‌وازان نیز می‌باشند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button