افغانستانگزارش ها

قرارداد نصب جی پی ایس لاکر در وسایط باربری میان ادارات دولتی در کابل به امضا رسید

مسئوولین ریاست عمومی شرکت های دولتی و وزارت های ترانسپورت و مالیه، در نشست خبری که در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار گردید، قرارداد نصب جی پی ایس لاکر در وسایط باربری را به امضا رساندند.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز چهارشنبه 18 میزان سال 1403 هجری شمسی مولوی احمد جان بلال رئیس ریاست عمومی شرکت های دولتی در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت گفت،که بر اساس این قرارداد، قفل های هوشمند (GPS Lockers) به منظور ارائه تسهیلات بیشتر، جلب سرمایه گذاری و عبور و مرور ایمن و مطمئن وسایط باربری مورد کاربرد قرار خواهد گرفت.
وی گفت،که شرکت دولتی افغان پُست در هماهنگی با وزارت های ترانسپورت و مالیه زمینه تحقق این پروژه مهم را فراهم کرده که کار عملی آن عنقریب آغاز خواهد شد.
مسئوولین می افزایند،که قفل های هوشمند، با سیستم موقعیت یاب جهانی (GPS) عیار بوده که در وسایط باربری نصب خواهند شد و این امر در بلند بردن سطح ایمنی کالا های تجاری، کاهش هزینه ها و توسعه ترانزیت نقش مهم خواهد داشت.
مسئوولین می گویند،که نصب این سیستم کمک می کند تا تاجران از محل دقیق کالاهای تجاری و مسیر وسایط باربری مطلع شوند و نیز این سیستم از سرقت کالا های تجاری جلوگیری می کند.
به همین ترتیب، در این نشست مسئوولین برنامه ملی گسترش کُد و آدرس پُستی را افتتاح کرد و در خصوص اجرای کُد پُستی شش رقمی جدید توضیحات داده افزودند: افغانستان قبلا از کد پُستی چهار رقمی استفاده می کرد که با توجه به تکنالوژی معاصر برای ارائه خدمات معیاری مناسب نبود، حالانکه کُد پُستی شش رقمی جدید برای ارائه خدمات معیاری مطابق به تکنالوژی امروز مناسب می باشد.
مسئوولین می افزایند، شرکت دولتی افغان پُست کد شش رقمی جدید را ایجاد کرده که خوشبختانه مورد تایید اتحادیه بین المللی پُست نیز قرار گرفته و پس از آن در خدمات پُستی ملی و بین المللی از آن استفاده خواهد شد.
برمبنای معلومات، شرکت امارتی افغان پُست مصمم به ایجاد 1405 کد پُستی در کشور بوده و تلاش دارد تا این خدمات در سراسر کشور ارائه گردد.

سیداحمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنان بخوانید
Close
Back to top button