جهانگزارش ها

وزیر خارجه ایران با ولیعهد عربستان سعودی گفت‌وگو کرد

وزارت خارجه ایران از گفت‌وگو عباس عراقچی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی درباره جنگ در غزه و لبنان خبر داده است.

خبرگزاری توانا: وزارت خارجه ایران اعلام کرده که عباس عراقچی، وزیر خارجه این کشور در سفرش به ریاض با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی دیدار و دو طرف در مورد ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف جنگ در غزه و لبنان گفت‌و‌گو کردند.

عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه، ۱۸ میزان در حساب کاربری‌اش در اکس نوشت که با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی گفت‌وگوی «بسیار مهم» در مورد مسائل و نگرانی‌های مشترک دو کشور داشته است.

آقای عراقچی نوشته است: «رژیم اسرائیل تمام منطقه را به فاجعه می‌کشاند. بینش، خرد، شجاعت و همکاری چیزی است که منطقه برای غلبه بر این دوران چالش‌برانگیز، به آن نیاز دارد.»

در عین حال، وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه، ۱۸ میزان وزارت خارجه ایران هم در اکس نوشته است: «در این دیدار، آخرین تحولات منطقه مورد بحث قرار گرفت و ضرورت همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه و تجاوز نظامی علیه لبنان مورد تاکید قرار گرفت.»گفتنی است که آقای عراقچی پیشتر با فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی هم دیدار کرده بود. در این دیدار هم دو طرف بر توقف جنگ در غزه و لبنان تاکید کرده بودند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button