افغانستانگزارش ها

پایان موفقیت‌آمیز دوره آموزشی آژانس توانا برای دختران خبرنگار

محفل فراغت ده تن از کارآموزان آژانس خبری توانا پس از سه ماه آموزش‌های تخصصی خبرنگاری با حضور مسئولین نهاد رسانه‌ای افغانستان، خبرنگاران و اساتید برگزار گردید.

محفل فراغت کارآموزان آژانس خبری توانا امروز سه‌شنبه، ۲۴ میزان، با حضور جمعی از خبرنگاران، اساتید و مسئولین نهاد رسانه‌ای افغانستان در کابل برگزار شد. این دوره آموزشی سه‌ماهه که تحت حمایت نهاد رسانه‌ای افغانستان برگزار شده بود، با موفقیت به پایان رسید.

ابوذر صارم سرپلی، رئیس نهاد رسانه‌ای افغانستان و مسئول عمومی خبرگزاری توانا، در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های آژانس خبری توانا، بر اهمیت آموزش‌های حرفه‌ای خبرنگاری تأکید کرد. وی به نقش این دوره‌ها در تربیت نسل جدید خبرنگاران اشاره نمود.

سید یاسین متین، رئیس خانه ملی خبرنگاران افغان، یکی دیگر از سخنرانان این مراسم، ضمن تقدیر از تلاش‌های برگزارکنندگان این برنامه، دوره‌های آموزشی آژانس خبری توانا را بسیار مؤثر ارزیابی کرد و از نهاد رسانه‌ای افغانستان بابت حمایت از این برنامه‌ها قدردانی نمود.

شریف رحیمی، مسئول نشرات آژانس خبری توانا، در این مراسم اظهار داشت: “خبرنگاران در عصر حاضر به عنوان پیام‌رسان رنج‌ها و دردهای جامعه به حکومت عمل می‌کنند.” وی همچنین بر تعهد خبرگزاری توانا به ارائه اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع تأکید کرد و گفت که این آژانس از زمان تأسیس تاکنون در راستای ارتقای ظرفیت علاقه‌مندان به رسانه، دوره‌های کارآموزی متعددی برگزار کرده و این مراسم هفتمین دوره فراغت کارآموزان از این خبرگزاری است.

مرتضی حسنی، رئیس اجرائیه نهاد رسانه‌ای افغانستان و یکی از اساتید این دوره، با ابراز قدردانی از برگزاری این‌گونه برنامه‌های آموزشی، بیان کردند که خبرنگاری یک رسالت است و باید همواره در این مسیر ثابت‌قدم بود. وی بر این نکته تأکید کرد که خبرنگاری نباید به دوره‌های کوتاه‌مدت و طولانی محدود شود، بلکه یادگیری مستمر و فعالیت مداوم برای درخشش در دنیای رسانه‌ای لازم است.

مشهوده سروری، خبرنگار آژانس خبری توانا و مسئول کمیته بانوان نهاد رسانه‌ای افغانستان نیز با تقدیر از تلاش‌های کارآموزان، برای آنان موفقیت‌های بی‌شمار آرزو کرد.

این دوره آموزشی که مختص دختران بود، شامل تدریس گزارش‌نویسی، خبرنویسی، موبایل ژورنالیزم، عکاسی و درست‌نویسی بوده و در نهایت، ده تن از کارآموزان موفق به دریافت سند فراغت شدند.

آژانس خبری توانا با حمایت نهاد رسانه‌ای افغانستان در سال‌های اخیر با برگزاری برنامه‌های آموزشی مختلف در تلاش است تا با تقویت مهارت‌های حرفه‌ای خبرنگاران، به‌ویژه خبرنگاران زن، جایگاه آنها را در عرصه‌های رسانه‌ای کشور بهبود بخشد. این تلاش‌ها در جهت ایجاد ظرفیت‌های جدید و توانمندسازی در بخش رسانه‌ای کشور بوده و آژانس خبری توانا نقش مهمی در این روند داشته است.

 

مدینه رضایی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button