افغانستانگزارش ها

تولید ماشین‌آلات تولید مواد غذایی و نوشیدنی در هرات

یک کارخانه ماشین‌سازی در شهرک صنعتی هرات انواع ماشین‌آلات تولید مواد غذایی و نوشیدنی را پس از تولید و مونتاژ به بازار عرضه می‌کند.

خبرگزاری توانا: عبدالکریم شیرزاد، مسئول کارخانه تولید ماشین آلات صنعتی که حدود ده میلیون افغانی در این بخش سرمایه‌گذاری کرده امروز چهارشنبه ۲۵ میزان ۱۴۰۳می‌گوید که، هدف از راه‌اندازی آن را تسهیل کار برای صنعت‌گران و فراهم کردن تجهیزات و ماشین‌آلات در داخل کشور عنوان کرده و بر توسعه آن تأکید دارد.

آقای شیرزاد همچنین تأمین امنیت و کاهش فساد اداری را عوامل مهمی برای افزایش علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران در کشور می‌داند.

در همین حال، برخی از فنی‌کاران و انجینیران که در این کارخانه مشغول به کار هستند، با تأکید بر نصب و راه‌اندازی سیستم‌ها و تجهیزات در سطح کشور، از فرصت‌های ایجادشده برای توسعه کسب‌وکار ابراز خوش‌بینی می‌کنند.

با این حال الحاج مولوی حیات الله مهاجر فراهی سرپرست معاونیت مقام ولایت نیز می‌گوید امارت اسلامی افغانستان از سرمایه‌گذاران حمایت نموده و سهولت‌های لازم را برای تاجران فراهم می‌کند.

قابل ذکر است که پیش از این، صنعت‌گران پس از وارد کردن ماشین‌آلات از کشورهای خارجی در نصب و راه‌اندازی آن‌ها با مشکلاتی مواجه بودند، اما اکنون تسهیلاتی برای نصب، مونتاژ و حتی ساخت این تجهیزات در داخل کشور فراهم شده است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button