افغانستانگزارش ها

سی و یکمین نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری با حضور شماری از مقامات حکومت سرپرست در کابل برگزار شد

 

نمایشگاه چهار روزه محصولات زراعتی با شعار تولیدمعیاری و دسترسی به بازار های جهانی بخاطر تشویق بازرگانان و رشد و توسعه اقتصاد افغانستان در کابل برگزار شد.

مولوی عطاء الله عمری سرپرست وزارت زراعت،آبیاری و مالداری در مراسم افتتاح این نمایشگاه در مورد مشکلات و چالش‌ها در برابر کشاورزان سخن می زند. از سنتی بودن زراعت تا نبود بازار فروش برای محصولات زراعتی افغانستان از بازرگانان خواست در برای 65 درصد از محصولات زراعتی اضافه از نیازمندیهای داخلی باید بازاریابی کند.

گفته می شود،که در این نمایشگاه به تعداد 263 غرفه از محصولات زراعتی که 55 غرفه آن به صنایع دستی زنان اختصاص یافته، به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری توانا: امروز چهارشنبه 25 میزان سال 1403 هجری شمسی ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی ریاست الوزرای حکومت سرپرست در مراسم افتتاحیه سی و یکمین نمایشگاه محصولات زراعتی و مالداری در کابل گفت،که این گونه نمایشگاه ها می تواند در قسمت بازاریابی در بازارهای داخلی و خارجی کمک کند.

به گفته او که محصولات زراعتی افغانستان را در بازارهای منطقه ای و جهانی تقاضای خوبی دارد و زمانی به بازار های جهانی خریدار پیدا می کند،که در قسمت بسته بندی و پروسس معیاری آن توجه شود.

ملابرادر میگوید،که حکومت تلاش می کند تا محصولات زراعتی کشور را به بازارهای جهانی وصل کند.

از سوی هم مولوی عبدالبکبیر حیدری معاون سیاسی ریاست الوزرای حکومت سرپرست می افزایند،که از کشورهای دوست خواست در قسمت بازاریابی محصولات زراعتی افغانستان با کابل همکاری کند. او از کشورهای همسایه خواست که در برابر بازرگانان افغان مشکلات ایجاد نکند تا محصولات زراعتی افغانستان به بازارهای جهانی برسد.

همزمان مولوی نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت می گوید،که در تلاش است تا راه ترانزیتی بدیل را برای صادرات محصولات زراعتی افغانستان از طریق راه های ترانزیتی زمینی و دهلیزهایی هوایی ایجاد کند. یکی از این راه ها بندر چابهار است.

وی افزود،که در این نمایشگاه 263 غرفه از محصولات زراعتی افغانستان به شمول ۵۶ غرفه از صنایع دستی زنان برای چهار روز به نمایش گذاشته شده است.

 

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button