افغانستانگزارش ها

بررسی فابریکه‌های تولیدی در شهرک صنعتی هرات توسط هیئت مختلط محیط زیستی

اعضای کمیسیون بررسی شهرک صنعتی ولایت هرات، ۶ فابریکه را در این شهرک بررسی همه جانبه محیط زیستی و صحی نموده اند.

خبرگزاری توانا: مسوولان در ریاست محیط زیست هرات امروز سه‌شنبه ۱ عقرب ۱۴۰۳ می‌گویند که، این فابریکه‌های شش‌گانه در بخش تولید کفش، دانه پلاستیکی، مواد شوینده، ساعت‌سازی، تولید نخ خیاطی و دانه مرغی فعالیت دارند.

به گفته مسوولان در ریاست محیط زیست، این کمیته شامل نمایندگان مقام ولایت هرات و ادارات حفاظت محیط زیست، صنعت و تجارت، استخبارات، غذا و ادویه، مستوفیت، اتاق صنایع و معادن، نظارت بر تطبیق احکام و فرامین، احصائیه مرکزی و معلومات، شاروالی گذره و صحت عامه برنامه‌های منظم کاری خود را دنبال می‌نمایند.

به باور مسوولان در ریاست محیط زیست هرات، حق برخورداری شهروندان از زندگی پاک و استفاده از محصولات با کیفیت غذایی با در نظر داشت مسائل صحی و محیط زیستی در جریان این بررسی‌ها تضمین و محفوظ می‌گردد.

در پایان بررسی، اعضای کمیته بررسی وضعیت شهرک صنعتی، توصیه‌های اصلاحی را ابلاغ، تعهد کتبی را از مسئولین فابریکه‌ها اخذ و آنها را ملزم به اخذ اجازه‌نامه محیط زیستی نمودند.

گفتنی‌ست که امارت اسلامی افغانستان از رشد صنعت و افزایش تولیدات فابریکه‌ها در چارچوب قوانین و مقررات حمایت همه‌جانبه نموده و در تلاش است تا معیارهای لازم را در فعالیت فابریکه‌ها حاصل نماید.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button