افغانستانگزارش ها

محفلی بمناسبت از رونمایی کتاب بناهای تاریخی و ساحات باستانی سمنگان در کابل برگزار گردید

کتاب زیر عنوان بناهای تاریخی و ساحات باستانی سمنگان، اثر از فتح الله وافی،آمر کتاب‌خانه مرکزی وزارت اطلاعات و فرهنگ و مولف کتاب در کابل رونمایی شد.
دیروز دوشنبه30میزان سال 1403هجری شمسی شماری از استادان دانشگاه و نویسندگان، رونمایی همچون کتاب‌ها را یک فرصت مهم برای ایجاد ارتباط میان نویسنده، کتاب و مخاطبان عنوان کرده می و گویند،که چاپ اثر های فرهنگی برای کسب اطلاعات مردم به ویژه جوانان ازاهمیت خوبی برخوردار است. در این برنامه بر اهمیت علم و دانش، کتابخوانی و فرهنگ مطالعه در جامعه نیز تاکید شدند.
رونمایی کتاب زیر عنوان بناهای تاریخی و باستانی سمنگان اثر فتح الله وافی با حضور مسوولان وزارت اطلاعات و فرهنگ، شاعران و نویسندگان در کابل
این کتاب ، ساحات باستانی و بنا های تاریخی ولایت سمنگان را بر اساس همکاری اطلاعات و فرهنگ، رویات مردمی و گزارش های میدانی تالیف شده است.
شماری از استادان دانشگاه در این برنامه می گویند،که مشکلات در بخش باستان شناسی و آثار باستانی ولایت سمنگان وجود داشت و با رونمایی این کتاب چالش ها در این زمینه کاسته خواهند شد. آنان می افزایند که افغانستان هنوزهم در بخش علم و تحقیق نسبت به کشور های منطقه عملکرد ضعیف داشته است.
برخی از فرهنگیان در این مراسم، مطالعه و کتاب خوانی را یگانه راه پیشرفت جامعه دانسته و تاکید می ورزند،که جوانان باید فرهنگ کتاب خوانی را به عنوان ابزاری برای توسعه فکری، ارتقای آگاهی و بهبود کیفیت زندگی شان انتخاب کنند.
گفتنی است،که فتح الله وافی پیش از این هفت اثر دیگر اش را نیز رونمایی کرده بود، کتاب جدید او در هفت فصل تنظیم شده و دارای 302 صفحه و در یک هزار تیراژ به چاپ رسیده است.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button