افغانستانگزارش ها

اسرائیل به ایران حمله کرد

با گذشت چندین هفته و بحث ها در مورد چگونگی پاسخ اسراییل به ایران، بلاخره اسراییل با چندین موشک و پهباد، چندین مرکز نظامی ایران را با یک حمله سه مرحله‌ای پاسخ داد.

خبرگزاری توانا: حمله نظامی اسراییل به خاک جمهوری اسلامی ایران به پاسخ به حمله‌ای گذشته ایران صورت گرفت.

گفتنی است که این حمله اسراییل به ایران دارای سه مرحله به بیست مرکز نظامی ایران در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، خوزستان و ایلام بوده است.

این حملات که در تاریخ پنجم عقرب و ساعت 1 بامداد آغاز شد، بر روی پایگاه‌های نظامی در غرب و جنوب غرب تهران تمرکز داشت و در برخی مناطق نیز صداهایی از شلیک پدافند هوایی شنیده شد.

منابع آگاه اعلام کرده‌اند که برخی از پدافندهای هوایی ایران موفق به انهدام برخی موشک‌ها شده‌اند.

به گفته مقامات اسرائیلی، این حملات شامل تأسیسات هسته‌ای یا میادین نفتی ایران نبوده و تنها بر اهداف نظامی تمرکز یافته است.

پاسخ اسرائیل به ایران در قالب سه موج حمله صورت گرفته و خساراتی آنچنانی به همراه نداشته است. درکنار آن حتی پاسخی درستی نسبت به حمله قبلی ایران به اسرائیل نبوده و فقط تمام پرواز های ایران تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

در زمینه پیشینه این درگیری‌ها، باید به حمله قبلی ایران به اسرائیل اشاره کرد که در آن ایران با شلیک موشک به برخی نقاط اسرائیل واکنش نشان داد. این حمله در چارچوب تنش‌های فزاینده بین دو کشور صورت گرفته و موجب تشدید نگرانی‌ها در سطح بین‌المللی شده است.

براساس گزارش‌ها، مقامات آمریکایی از حمله اسرائیل به ایران مطلع بوده‌اند، اما تأکید کرده‌اند که در این حملات هیچ‌گونه مشارکتی نداشته‌اند. اسرائیل همچنین اعلام کرده است که حملات اصلی خود را در آینده آغاز خواهد کرد، در حالی که ایران به صراحت اعلام کرده که آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوز است.

این تحولات نشان‌دهنده‌ی تشدید تنش‌ها در منطقه و نگرانی‌های فزاینده جهانی در مورد عواقب این درگیری‌هاست.

گفته میشود که ارتش اسرائیل نام عملیات حمله به ایران را روزهای پاسخ اعلام کرد.

 

 

مشهوده سروری

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button