افغانستانگزارش ها

گفتمانی به هدف کاهش اختلافات قومی در هرات برگزار گردید

مسئولین ریاست امور سرحدات، اقوام و قبایل از برگزاری گفتمانی تحت عنوان “حل منازعات در تعالیم اسلامی” خبر می‌دهند.

خبرگزاری توانا: الحاج مولوی جمال‌الدین عمری رئیس امور سرحدات، اقوام و قبایل هرات امروز شنبه ۵ عقرب ۱۴۰۳ بیان می‌کند که، برگزاری چنین گفتمان‌ها نقش ارزشمندی در حل منازعات میان اقوام دارد.

مولوی عمری همچنین می‌افزاید که، برگزاری این گفتمان‌ها برای کاهش منازعات باید در مناطق مختلف و دوردست انجام شود تا سطح آگاهی مردم افزایش یابد.

از سوی دیگر، عبدالله علیشنگی مسئول پروژه “آینده بهتر” در هرات می‌گوید که، این مؤسسه در سه سال گذشته در زمینه حل منازعات فعالیت کرده و تلاش دارد تا در بخش‌های دیگر نیز فعالیت‌های خود را گسترش دهد.

او تأکید می‌کند که همکاری مردم در حل منازعات بسیار حیاتی است و باید در این زمینه حمایت همه‌جانبه‌ای از سوی مردم نسبت به نظام صورت گیرد.

همچنین، تعدادی از جوانان حاضر در این گفتمان بیان می‌کنند که، برگزاری چنین نشست‌ها نقش سازنده‌ای در حل منازعات دارد و جوانان باید در این روند مشارکت کنند تا بتوانند نظرات خود را در موضوعات مختلف ارائه دهند.

شایان ذکر است که در هرات از ابتدای سال تاکنون، ۱۲ پرونده بزرگ و چندین پرونده کوچک توسط ریاست امور سرحدات، اقوام و قبایل حل شده که نوعیت این پرونده‌ها مختلف و دامنه آن‌ها گسترده بوده است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button