افغانستانگزارش ها

یک خبرگزاری خصوصی نشستی را تحت نام “نقش رسانه و تقویت سکتور خصوصی” در کابل برگزار نمودند

مسوولین برخی از نهاد های حامی خبرنگاران و رسانه‌ها، وضعیت زنده گی خبرنگاران را شکننده عنوان کرده و از سازمان‌های بین الملی حامی خبرنگاران، خواستار توجه جدی در خصوص حل مشکلات مالی رسانه ها و خبرنگاران شده اند.

به گزارش خبرگزاری توانا:امروز شنبه 5 عقرب سال 1403 هجری شمسی محمد سنگر امین‌زاده مؤسسین خبرگزاری رویداد، از حکومت سرپرست خواستار توشیح قانون رسانه‌های همگانی شده است.

“پالیسی رویداد بیشتر بر فرصت‌ها متمرکز بوده و همیشه بر ایجاد زمینه‌ها تأکید داشته است. ما به‌عنوان خبرنگار پاسخگو هستیم و اطلاعات و فرهنگ نیز باید پاسخگو باشد. قانون رسانه‌های همگانی هرچه زودتر حل شود تا رسانه‌ها بتوانند فعالیت کنند. تاجران باید با رسانه‌ها همکاری نمایند، زیرا موضوع رسانه‌ها تنها به تبلیغات محدود نمی‌شود. نهادهای بین‌المللی نیز باید از رسانه‌ها حمایت کنند.”

عبدالسلام کوهی، مشاور حقوقی اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، نیز به اهمیت نقش رسانه در اطلاع‌رسانی از تولیدات داخلی تاکید کرد و افزود: “رسانه‌ها در روشن‌سازی اذهان عمومی نقش مؤثری دارند. ما در تولید آب معدنی خودکفا هستیم و در بخش اطلاع‌رسانی از تولیدات داخلی، رسانه‌ها نقش قابل‌توجهی ایفا می‌کنند. ما در کنار شما هستیم و هر طرح شما را بازنگری می‌کنیم.”

حجت‌الله مجددی، رئیس اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان،می گوید که تلاش‌های این نهاد برای پشتیبانی از تولیدات داخلی مؤثر است.

“از رسانه رویداد که ابتکار خوبی در حمایت از سکتور خصوصی و پشتیبانی از زنان تجارت‌پیشه دارد، تشکر می‌کنیم. ما طرزالعملی تهیه می‌کنیم تا رسانه‌ها را تشویق کنیم که از تولیدات داخلی بیشتر تبلیغ کنند و از طریق رسانه‌ها، مردم را با مزایای تولیدات داخلی آشنا سازند. ما برای جلب همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه لابی می‌کنیم.”

شاکر یعقوبی، آگاه مسائل اقتصادی، می‌گوید،که محدودیت بر رسانه‌های تصویری در کشور می‌تواند تأثیر منفی بر تولیدات داخلی داشته باشد.

“خبرگزاری رویداد به‌عنوان یک رسانه ویژه اقتصادی فرصتی است که سال‌ها به آن توجه نشده است. رفتار اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری بیشتر سیاسی است و نقش سخنگوی حکومت را به خود گرفته است، در حالی‌که حمایتی از متشبثان صورت نمی‌گیرد. محدودیت بر رسانه‌های تصویری می‌تواند مانعی در راه نشر تولیدات داخلی باشد و خبرگزاری رویداد برای حمایت از سکتور خصوصی تلاش‌هایی دارد، اما متأسفانه سکتور خصوصی هیچ برنامه‌ای برای همکاری با رسانه‌ها ارائه نکرده است.”

 

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button