افغانستانگزارش ها

شماری از مسئوولین نهادهای حامی خبرنگاران خواهان توجه جدی برای حل مشکلات مالی خبرنگاران و رسانه ها شده اند

مسوولان برخی از نهاد های حامی خبرنگاران و رسانه‌ها، وضعیت زندگی خبرنگاران را شکننده عنوان کرده و از سازمان‌های بین الملی حامی خبرنگاران، خواستار توجه جدی در خصوص حل مشکلات مالی رسانه ها و خبرنگاران شده اند.

برخی از خبرنگاران و کارمندان رسانه‌ای، نیز وضعیت فقر و چالش‌های اقتصادی شان را وابسته به شرایط کنونی و اختلاف‌ها میان نهاد های حامی خبرنگاران میدانند.

همایشی زیر عنوان نقش رسانه ها در رشد و تقویت سکتور خصوصی با اشتراک مسوولین حکومتی، زنان تجارت پیشه، جوانان کار آفرین و مسوولان نهاد‌های رسانه‌ی در کابل برگزار شد. سخنرانان دراین برنامه، نقش رسانه‌ها را در انکشاف و تقویت سکتور خصوصی مهم خوانده و می‌گویند که رسانه ها می‌توانند به رشد اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی شهروندان کشور کمک کنند.

عبدالسلام کوهی،مشاور حقوقی اتاق تجارت و سرمایه گذاری

نهادهای حامی خبرنگارن و رسانه‌ها در این برنامه از مشکلات جدی اقتصادی رسانه ها و خبرنگاران نیزابراز نگرانی کرده و می‌گویند،که آنان برای جلب کمک های بشردوستانه جهانی و حمایت خبرنگاران برنامه های را روی دست دارند.

عبدالقدیم ویار سرپرست کمیتهٔ مصئونیت خبرنگاران افغانستان

در همین حال شماری از آگاهان رسانه‌ی با انتقاد از کارد کرد نهاد های حامی رسانه ها و خبرنگاران می‌گویند،که اختلاف‌ها موجود میان نهاد های حامی، تاثیر منفی روی جلب کمک های جهانی برای خبرنگاران داشته اند.

شفیق یعقوبی آگاه مسایل اقتصادی

این درحالی است،که سازمان ملل متحد وضعیت خبرنگاران را در جهان نگران کننده عرض یابی کرده و تاکید می‍‌کند که این سازمان متعهد به حمایت از رسانه ها و خبرنگارن در افغانستان نیز می باشد.

 

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button