افغانستانخبرها

240 جوان ولایت کنر از آموزش فنی و حرفه ای فارغ شدند

سمیع الله ابراهیمی سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی طی نشر خبرنامه ای گفته است که به همت ریاست کار و امور اجتماعی ولایت کنر 248 تن از جوانان پس از شش ماه آموزش عملی و نظری در رشته خیاطی و از مرکز آموزش فنی و حرفه ای مربوط به این ریاست فارغ التحصیل شدند.

در این خبرنامه آمده است که با حضور مقامات مختلف اداری این ولایت، علما، سران قبایل و اعضای خانواده فارغ التحصیلان برگزار شد، عبدالله حقانی معاون والی کنر در سخنانی اظهار داشت که امارت اسلامی افغانستان در تلاش است تا فرصت های شغلی بهتر و امکانات زندگی خوب را در زمینه های مختلف در اختیار هموطنان خود قرار دهد.

موصوف ادامه آغاز پروژه های بزرگ ملی را گامی مهم در توسعه اقتصادی کشور و کاهش سطح بیکاری دانست و خواستار اجرای بیشتر این برنامه های آموزشی برای جوانان شد.

پس از آن مجیب الله عمر رئیس کار و امور اجتماعی ولایت کنر با تبریک به فارغ التحصیلان گفت که خوشبختانه امروز 248 تن از جوانان کنر پس از شش ماه آموزش عملی و نظری در رشته خیاطی به کارگری معرفی شدند به عنوان افراد حرفه ای به بازار عرضه شد و همچنین با کمک نهادهای تعاونی در مشاغل مربوطه توزیع شد.

اقای عمر همچنین از فارغ التحصیلان جوان خواست تا در مشاغل مربوطه به خانواده ها و جوامع خود خدمات مفیدی ارائه دهند.

ذاکره تیموری

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button