جهانگزارش ها

کشته‌شدن سه خبرنگار در حمله هوایی اسرائیل به لبنان

در پی حملات شدید اسرائیل به حومه جنوبی بیروت، سه خبرنگار در حمله یک پهپاد اسرائیلی به ساختمانی مسکونی در منطقه حاصبیا جان باختند و دو نفر دیگر زخمی شدند.

صبح روز جمعه، ۴ عقرب ۱۴۰۳، پس از یک شب پرتنش که اسرائیل به شدت به مناطق مختلف لبنان حمله کرد، یک پهپاد این کشور ساختمانی در حاصبیا را هدف قرار داد. این ساختمان محل سکونت تعدادی از خبرنگاران بود که در نتیجه این حمله، جان خود را از دست دادند. این حمله در شرایطی صورت می‌گیرد که تنش‌ها بین اسرائیل و گروه‌های مسلح به ویژه در پی درگیری‌های اخیر در غزه و مرزهای شمالی لبنان به اوج خود رسیده است.

در ادامه این حملات، مدیر بیمارستان کمال عدوان، در جبالیا اعلام کرد که چندین نفر از کادر پزشکی به دلیل تیراندازی‌های پی‌درپی تانک‌های اسرائیلی به این بیمارستان زخمی شده‌اند. به گفته وی، نیروهای اسرائیلی بار دیگر کنترل بیمارستان را به دست گرفته و تمامی مجروحان و همراهانشان را در محوطه بیمارستان جمع‌آوری کردند و مردان را از زنان جدا کردند.

همچنین در حملات هوایی اسرائیل به شهر خان‌یونس، 24 نفر کشته شدند. طبق گزارش‌های دفاع مدنی غزه، تا کنون 14 جسد از زیر آوار خانه‌ای متعلق به خانواده الفرا در منطقه المناره خارج شده است.

این حملات نظامی در شرایطی انجام می‌شود که تل‌آویو به دنبال ایجاد یک منطقه حائل در مرز با لبنان است و تلاش دارد حزب‌الله را به سمت شمال رودخانه لیتانی عقب براند. این اقدام به اسرائیل امکان می‌دهد تا شهروندان خود را که به دلیل حملات موشکی حزب‌الله از منازلشان فرار کرده‌اند، به شمال اسرائیل بازگرداند. این وضعیت، زنگ خطری برای ادامه تنش‌ها و درگیری‌ها در منطقه به شمار می‌رود.

 

مدینه رضایی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button