افغانستانصحتگزارش ها

انجام عملیات تومور مغزی در هرات

اولین عملیات تومور مغزی در شفاخانه دولتی هرات موفقانه انجام شد.

خبرگزاری توانا: برای نخستین‌بار، عملیات جراحی سر نوع تومور مغزی یا (غده نخامیه) یک مریض در افغانستان به شیوه باز روز گذشته شنبه ۵ عقرب ۱۴۰۳ توسط داکتران در شفاخانه حوزوی ولایت هرات به صورت موفقانه انجام شد.

داکتر برکت الله محمدی متخصص عملیات تومور مغزی می‌گوید که، این عملیات در حدود ۵ ساعت در سرویس جراحی اعصاب این شفاخانه انجام شده است.

وی می‌افزاید که، فرد مبتلا به تومور مغزی که تحت عمل جراحی قرار گرفته، از حدوداً یک ماه پیش در حالت کوما به سر می‌برد و پس از تشخیص بیماری توسط داکتران متخصص این شفاخانه، او تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون وضعیت صحی‌اش نورمال است.

در همین حال، غلام محبوب ۴۵ ساله که بعد از این عمل جراحی موفقانه سلامتی‌اش را دوباره به دست آورده، از تیم داکتران شفاخانه حوزوی به خاطر این عملکردشان قدردانی می‌کند.

غلام محبوب می‌گوید که، پول تداوی در خارج از کشور را نداشت و اکنون با هزینه ناچیز، سلامتی خود را در داخل کشور به دست آورده است.

از سوی دیگر داکتران شفاخانه حوزوی و تیم بخش اعصاب می‌گویند که، امکانات در بخش عملیات تومور در هرات فراهم است و آماده هستند که دیگر مریضان را نیز عملیات کنند.

گفتنی است که عملیات موفقانه تومور مغز در هرات نمایانگر پیشرفت‌های قابل توجه در حوزه صحی و جراحی‌های پیچیده در افغانستان است.

به گفته مسئولان شفاخانه، این نوع جراحی‌ها معمولاً به بیماری‌های مغزی و اختلالات عصبی مربوط می‌شوند که نیاز به تخصص و تجهیزات پیشرفته دارند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button