افغانستانگزارش ها

گامی دیگر به سوی خودکفایی؛ افتتاح و انجام موفقیت آمیز جراحی باز قلب در هرات

برای نخستین بار یک شفاخانه خصوصی در هرات جراحی عملیات قلب باز را افتتاح کرد.

خبرگزاری توانا: مولوی حیات الله مهاجر، معاون مقام ولایت هرات در مراسم افتتاحیه بخش جراحی باز قلب امروز دوشنبه ۱۸سرطان ۱۴۰۳ افتتاح این بخش عملیات‌ را در شفاخانه لقمان حکیم نوید خوبی به همه شهروندان کشور بویژه باشندگان حوزه غرب عنوان نمود.

معاون مقام ولایت هرات از تمام شهروندان خواست تا به داکتران خود اعتماد کنند و از سفر به خارج از کشور برای تداوی بیماران‌شان که هزینه هنگفت مالی نیز متحمل می‌شود خودداری کنند.

در همین حال داکتر غلام احمد حنفی معاون ریاست صحت عامه هرات می‌گوید که، همه‌ساله صدها تن از شهروندان به دلیل بیماری‌های قلبی به خارج از کشور می‌روند که بابت درمان‌شان هزینه‌های هنگفتی مصرف می‌کنند.

داکتر حنفی بخش جراحی قلب باز را در هرات یک کمبود دانسته و افزود که، مریضان در ولایات حوزه غرب کشور نیاز شدید به این بخش دارند.

از سویی هم داکتر عبدالستار تائب، رئیس شفاخانه لقمان حکیم می‌گوید:« این بخش با امکانات مجهز و معیارهای قبول شده صحی، کادر فهمیده و با تجربه در این شفاخانه فعال شده است.

داکتر تائب می‌گوید:« بیمارانی‌ که امراض قلبی پیش رفته دارند؛ راه حل درمان‌شان جراحی است که فعلا در هرات فراهم شده است.

با این وجود عبدالطیف، فردی که بیماری قلبی داشته و اولین بیماری می‌باشد که در این شفاخانه عملیات قلب شده می‌گوید که اکنون صحت‌یاب شده و خوشحال است که به هزینه اندک به داخل کشور تداوی شده است.

این مرکز عملیات‌های باز در حالی در هرات آغاز به فعالیت می‌کند که طی سال‌های اخیر امراض قلبی در میان شهروندان کشور بیشتر شده‌است.

داکتران استفاده از فست فودها، روغن‌های غیر استندرد و دخانیات از عوامل عمده بیماری‌های قلبی عنوان می کنند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button