افغانستانگزارش ها

۴۸هزار خانواده در جریان یک سال گذشته از سوی هلال‌احمر در زون غرب کمک دریافت کرده اند

مسوولان در ریاست هلال‌احمر خبر از کمک نمودن به ۴۸هزار خانواده و در کنار آن کمک به سکتور صحی و معارف، می‌دهند.

خبرگزاری توانا: مسوولان در ریاست هلال‌احمر زون غرب کشور روز گذشته یک‌شنبه ۷ اسد ۱۴۰۳ طی نشست خبری با رسانه‌ها گفت:« که در طی یک‌سال گذشته تا کنون بیش از ۴۸ هزار خانواده زلزله‌زده و فقرا را کمک کرده اند.»

مسوولان در این اداره می‌گویند که، در کنار کمک به فقرا، بخش صحت و معارف نیز کمک صورت گرفته است.

شیخ یار محمد فاروقی رئیس عمومی هلال‌احمر در زون غرب کشور آمار کمک در ولایات زون غرب کشور را هرات :
۴۱۳۴۴ فامیل
فراه : ۱۳۰۷ فامیل
بادغیس: ۲۱۶۳ فامیل
نیمروز: ۱۱۳۳ فامیل
غور: ۲۸۵۰ فامیل عنوان می‌کند.

رئیس زون غرب هلال احمر افغانی همچنان بیان داشت که، در جریان سه ماه گذشته از طریق ۷ کلینیک ثابت صحی و ۱۶ تیم سیار صحی در زون غرب به تعداد ۷۳ هزار و ۶۳۳ نفر تحت درمان قرار گرفتند.

شیخ فاروقی همچنان افزود، به تعداد ۴۲۰۷ تن مریض پانسمان، به تعداد ۶۹۲۱ تن از اطفال و خانم‌ها واکسین، به تعداد ۷۳۸۴ تن در بخش حمایه طفل مادر قبل و بعد از ولادت، به تعداد ۱۱۶۳۸ تن در بخش ارزیابی تغذیه و به تعداد ۵۲۲۶۳ تن از تعلیمات صحی هلال احمر افغانی در زون غرب مستفید شدند.

از سویی دیگر، برخی از باشندگان نیز از توزیع کمک‌ها و تجهیزات صحی توسط جمعیت هلال احمر ابراز خرسندی کرده و بر تداوم کمک‌های مذکور تاکید دارند.

ساخت سه‌صد خانه برای زلزله زدگان هرات، کمک در بخش تغیرات اقلیمی، ساخت مکاتب، تقویت بخش صحت، کارهای دیگر این اداره است که جریان دارد

گفتنی است در ۶ مرکز آموزشی جمعیت هلال احمر زون غرب کشور همچنان به تعداد ۱۲۲۵ شاگردان هم اکنون مصروف فراگیری آموزش هستند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنان بخوانید
Close
Back to top button