افغانستانگزارش ها

بازگشایی کارخانه نساجی قندهار پس از ۱۸ سال توقف

کارخانه نساجی قندهار که از سال ۱۳۵۶ به دست متخصصان روسی و آلمانی ساخته شده بود، پس از ۱۸ سال توقف، با صرف هزینه ۶۰ میلیون افغانی و ایجاد ۱۴ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم، دوباره فعالیت خود را آغاز کرده است.

به گزارش یکی از رسانه های خارجی، مسوولان کارخانه نساجی و پشم در قندهار اعلام کردند که، پس از ۱۸ سال توقف، با تعمیر و نوسازی ماشین‌آلات طی شش ماه، کارخانه نساجی قندهار بار دیگر به فعالیت پرداخته است.

محمد، یکی از کارگران قدیمی کارخانه نساجی قندهار در مورد تعطیلی و بازگشایی این کارخانه می‌گوید: «18سال از تعطیلی کارخانه می‌گذرد و من بسیار خوشحالم که دوباره به کار مشغول شده‌ام». او اضافه کرد که، این کارخانه نه تنها برای او، بلکه برای بسیاری دیگر از مردم قندهار فرصت کار ایجاد کرده است.

محمد اسلم، یکی دیگر از کارگران کارخانه که به تولید محصولات داخلی افتخار می‌کند گفت: «قبلاً تمام محصولات نساجی از خارج وارد می‌شد، اما حالا ما خودمان تولید می‌کنیم».

مسوولان کارخانه همچنین اعلام کردند که، علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، تصمیم دارند محصولات این کارخانه را به کشورهای همسایه نیز صادر کنند. همچنین قراردادهایی با وزارت‌خانه‌های کشور، دفاع و بهداشت برای تولید لباس کار و یونیفرم منعقد شده است.

کارخانه نساجی قندهار که در سال ۱۳۵۶ به کمک متخصصان روسی و آلمانی تأسیس شده بود، یکی از مرکزهای مهم تولید محصولات نساجی در افغانستان محسوب می‌شد. اما به دلیل مشکلات اقتصادی و ناآرامی‌های امنیتی، این کارخانه به مدت ۱۸ سال تعطیل بود. با بازگشایی مجدد این کارخانه، انتظار می‌رود که علاوه بر افزایش تولید داخلی و کاهش وابستگی به واردات، فرصت‌های شغلی زیادی نیز برای مردم منطقه ایجاد شود.

مدینه رضایی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button